Kopiowanie danych ze skoroszytu do innego skoroszytu

0

Witam
Potrzebuję pomocy w Excel VBA, próbuję zrobić procedurę które po naciśnięciu buttona skopiuje pewien zakres komórek
z skoroszytu i wklei do nowo utworzonego skoroszytu. I są takie kwestie

  1. To utworzenie skoroszytu jeśli go nie ma.
  2. Jeśli jest, to nowe skopiowane dane niech nie nadpisują tego skoroszytu a są do dodawane.
  3. Czy jest możliwe, aby kopiowane dane nie otwierały skoroszytu tylko były wklejane do niego kiedy jest zamknięty ?
Sub CommandButton1_Click()
    Workbooks.Open Filename:="C:\Baza.xlsx" For Append As
    Workbooks("Skoroszyt Zależny.xlsm").Sheets("Dziennik kontroli").Range("B12:CT45").Copy _
    Workbooks("Baza.xlsx").Sheets("Arkusz1").Range("A1")
End Sub

Proszę o Pomoc.

dodane wypunktowanie i znaczniki <code class="vbnet">, usunięcie prefiksu z tematu - fp

0
  1. To utworzenie skoroszytu jeśli go nie ma.

Robisz pętelkę po ActiveWorkbook.Worksheets i sprawdzasz, czy jest. Jak nie ma, to wykorzystujesz metodę Add.

  1. Jeśli jest, to nowe skopiowane dane niech nie nadpisują tego skoroszytu a są do dodawane.

A tu trzeba sprawdzić, czy coś jest w konkretnych komórkach... No to co? Range.Cells i sprawdzasz. Coś już jest - przesuwasz Range, nie ma - wklejasz.

  1. Czy jest możliwe, aby kopiowane dane nie otwierały skoroszytu tylko były wklejane do niego kiedy jest zamknięty ?

Nie wydaje mi się, by było to możliwe w samym VBA.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1