Witam serdecznie. Mam napisaną grę której główna klasa dziedziczy po Canvas, a konstruktor wygląda tak:
public Gra() {
spriteCache = new SpriteCache();
JFrame okno = new JFrame(".: D-Wade :.");
JPanel panel = (JPanel)okno.getContentPane();
setBounds(0,0,Boisko.SZEROKOSC,Boisko.WYSOKOSC);
panel.setPreferredSize(new Dimension(Boisko.SZEROKOSC,Boisko.WYSOKOSC));
panel.setLayout(null);
panel.add(this);
okno.setBounds(0,0,Boisko.SZEROKOSC,Boisko.WYSOKOSC);
okno.setVisible(true);
okno.addWindowListener( new WindowAdapter() {
public void windowClosing(WindowEvent e) {
System.exit(0);
}
});
okno.setResizable(false);
okno.requestFocus();
createBufferStrategy(2);
strategia = getBufferStrategy();
requestFocus();
addKeyListener(this);
}
Chciałbym stworzyć początkowe osobne okienko które będzie miało przycisk, który uruchomi moją grę.
Mam taką oto klasę i JFrame:
package dwade;
public class Okno {
public static void main(String[] args) {
Frame f = new Frame();
f.setVisible(true);
}
}
JFrame.java:
package dwade;
public class Frame extends javax.swing.JFrame{
public Frame() {
initComponents();
}
@SuppressWarnings("unchecked")
private void initComponents() {
jButton1 = new javax.swing.JButton();
setDefaultCloseOperation(javax.swing.WindowConstants.EXIT_ON_CLOSE);
setPreferredSize(new java.awt.Dimension(800, 800));
jButton1.setText("Graj");
jButton1.addActionListener(new java.awt.event.ActionListener() {
public void actionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {
jButton1ActionPerformed(evt);
}
});
javax.swing.GroupLayout layout = new javax.swing.GroupLayout(getContentPane());
getContentPane().setLayout(layout);
layout.setHorizontalGroup(
layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
.addGroup(layout.createSequentialGroup()
.addGap(163, 163, 163)
.addComponent(jButton1, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 463, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
.addContainerGap(174, Short.MAX_VALUE))
);
layout.setVerticalGroup(
layout.createParallelGroup(javax.swing.GroupLayout.Alignment.LEADING)
.addGroup(layout.createSequentialGroup()
.addGap(356, 356, 356)
.addComponent(jButton1, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE, 37, javax.swing.GroupLayout.PREFERRED_SIZE)
.addContainerGap(407, Short.MAX_VALUE))
);
pack();
}
private void jButton1ActionPerformed(java.awt.event.ActionEvent evt) {
Gra inv = new Gra();
inv.game();
}
public static void main(String args[]) {
try {
for (javax.swing.UIManager.LookAndFeelInfo info : javax.swing.UIManager.getInstalledLookAndFeels()) {
if ("Nimbus".equals(info.getName())) {
javax.swing.UIManager.setLookAndFeel(info.getClassName());
break;
}
}
} catch (ClassNotFoundException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(Frame.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (InstantiationException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(Frame.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (IllegalAccessException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(Frame.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
} catch (javax.swing.UnsupportedLookAndFeelException ex) {
java.util.logging.Logger.getLogger(Frame.class.getName()).log(java.util.logging.Level.SEVERE, null, ex);
}
java.awt.EventQueue.invokeLater(new Runnable() {
public void run() {
new Frame().setVisible(true);
}
});
}
private javax.swing.JButton jButton1;
}
Przycisk uruchamia moją grę lecz nie reaguje ona na przyciski klawiatury ani nie można zamknąć okna przyciskiem X. Próbowałem ustawiać Focus w różnych miejscach albo dodawać do klasy Okna KeyListenery które uruchamiają Listenery mojej gry lecz nic to nie dało. Będę wdzięczny za szybką odpowiedź, termin goni;) Z góry wielkie dzięki.