Jak obliczyc zmiane wektora po kolizji piłki?

0

Witam, chcialbym napisac aplikacje, w ktorej pilka odbijala by sie po ekranie nie tylko o brzegi ramki ale takze o jakies przeszkody (wielokaty). Mam jednak problem jak liczyc i zmiane kata/wektora ruchu pilki, nie mam pojecia jak sie za to wziasc. Pisze w Javie ale mile widziane sa ogolne propozycje co do detekcji kolizji i zmiany kata. Wiem ze kat odbicia = kat padania i potrafie to zrobic jak jest plaska powierzchnia, ale nie wiem jak to zastosowac przy pochylych powierznicha tak jak na rysunku:
user image
Gdy juz pilka dotknie przeszkody co moge latwo sprawdzic chocby metoda intersects(), to jak mam sie odniesc do jej powierzchni?

0

Tak na szybko :
masz równanie prostej przeszkody, i równie toru. wyznacz kąt padania i możesz obrócić wektor prędkości o stosowny kąt (360-2*kąt padania) przy pomocy macierzy obrotu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1