Przechwytywanie i praca na obrazie z kamerki.

0

Witam.

Od jakiegoś czasu pracuję nad pewnym projektem (java), który wymaga wykorzystania obrazu z kamery (idea podobna do EyeTrackera). Bawiłem się dzisiaj JMF, ale nie sądzę, by było to rozwiązanie przyszłościowe, a to ze względu na 32 bitowość, strasznie zabugowane .dll (przechwytywanie obrazu nie działa zawsze tak jak powinno, tzn. nie zawsze łączy się z urządzeniem mimo poprawności kodu jak i wykrytego, dobrego sprzętu), poza tym w gruncie rzeczy program napisany z użyciem JMF nie jest przenośny (owszem można kombinować z robieniem package z .dll, ale to nie tędy droga).

Także moje pytanie brzmi: czy istnieje jakiś przyszłościowy sposób (odmienny od nieszczęsnego JMF), aby przechwytywać obraz np. z kamery w środowisku 64 bitowym (niekoniecznie, choć mile widziane), ale nie wymagającym instalowania dodatkowego oprogramowania na innych komputerach, na których .jar będzie wykonywany?

Będę niezmiernie wdzięczny za wszelkie odpowiedzi.

Pozdrawiam ciepło.

0

Alternatywa do JMF-a jest FMJ poniżej przesyłam link.
http://fmj-sf.net/

Niestety nie robiłem jeszcze w tym API, wiec nie mogę powiedzieć jak działa, jednak patrze że wspiera architekture 64 bitową.

0

Niestety i FMJ nie będzie odpowiedni, ale dziękuję za odpowiedź.

Grzebałem i szukałem i znalazłem bibliotekę openCV, którą można wykorzystać w javie. W gruncie rzeczy posiada wszystko to, co jest niezbędne do pracy na obrazie i przy prostym zabiegu pozwala też na odpalanie .jar na innych maszynach bez konieczności instalowania na nich bibliotek itd. Co ważne, jest ciągle rozwijana i umożliwia pracę w 64 bitkach.

Tutaj pokrótka notka na jej temat:
https://sites.google.com/site/napiszprogrampl/c/opencv

A tutaj jak ją zainstalować i napisać "helloworld" z jej wykorzystaniem:

Oraz przykład wykorzystania (śledzenie twarzy):

Mam nadzieję, że komuś się to przyda :)

Pozdrawiam ciepło!

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1