Shooter 2D

0

Mam zamiar stworzyć shooter. Do tej pory do tworzenia gierek używałem macierzy, jednak w tym projekcie będą moim zdaniem za mało użyteczne.
Więc jaką "techniką" polecacie napisać taką gierkę? Może znacie jakiś kurs(może być po ang.)?

0

Czemu mało użyteczne? Gry głównie opiera się na macierzach, czy to 2D czy 3D. Może 2D trochę rzadziej, ale też. Nie ma z góry określonych technik tworzenia gier. Chyba, że chodzi ci np. o obiektowość. Do napisania gry możesz użyć gotowego silnika lub bibliotek (SDL, Allegro itd.) albo API graficznego (OpenGL, trudniejszy DirectX).

0
  1. @xeo545x39 "SDL, Allegro ..." - to przecież nie silniki.
    Z punkty programistycznego(kodu) nie potrzebuję, lecz oczekuję jej w sensie "logicznym".

Do poprzednich gierek używałem techniki: http://www.easykoder.vot.pl/arty/wyswietlanie_mapy, lecz w obecnym projekcie mam zamiar użyć kafelków różnej wielkości oraz postaci także różnej wielkości.
I jak wcześniej pisałem, chciałem się dowiedzieć w jaki najlepszy sposób można to zrobić ;)

0

Nikt Ci na to pytanie nie odpowie, bo jest po prostu głupie.
Gra to nie przepis kucharski i jej realizacja nie ma jednolitego rozwiązania.

0

Przecież wiem, że nie ma "jednolitego rozwiązania" dlatego proszę jeśli ktoś zna jakiś kurs, to czy mógłby go podać ;d

0

Znając algorytmy i struktury danych powinieneś wiedzieć czego użyć w tym przypadku. Jak nie - odsyłam na kurs tego a nie do książki "Tworzenie gier dla opornych" ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1