Mam zamiar stworzyć shooter. Do tej pory do tworzenia gierek używałem macierzy, jednak w tym projekcie będą moim zdaniem za mało użyteczne.
Więc jaką "techniką" polecacie napisać taką gierkę? Może znacie jakiś kurs(może być po ang.)?
Czemu mało użyteczne? Gry głównie opiera się na macierzach, czy to 2D czy 3D. Może 2D trochę rzadziej, ale też. Nie ma z góry określonych technik tworzenia gier. Chyba, że chodzi ci np. o obiektowość. Do napisania gry możesz użyć gotowego silnika lub bibliotek (SDL, Allegro itd.) albo API graficznego (OpenGL, trudniejszy DirectX).
-
@xeo545x39 "SDL, Allegro ..." - to przecież nie silniki.
Z punkty programistycznego(kodu) nie potrzebuję, lecz oczekuję jej w sensie "logicznym".
Do poprzednich gierek używałem techniki: http://www.easykoder.vot.pl/arty/wyswietlanie_mapy, lecz w obecnym projekcie mam zamiar użyć kafelków różnej wielkości oraz postaci także różnej wielkości.
I jak wcześniej pisałem, chciałem się dowiedzieć w jaki najlepszy sposób można to zrobić ;)
Nikt Ci na to pytanie nie odpowie, bo jest po prostu głupie.
Gra to nie przepis kucharski i jej realizacja nie ma jednolitego rozwiązania.
Przecież wiem, że nie ma "jednolitego rozwiązania" dlatego proszę jeśli ktoś zna jakiś kurs, to czy mógłby go podać ;d
Znając algorytmy i struktury danych powinieneś wiedzieć czego użyć w tym przypadku. Jak nie - odsyłam na kurs tego a nie do książki "Tworzenie gier dla opornych" ;)