Jak zaprojektowac ten program?

0
 Tklasa = class
   tab : array [1..100] of rekord;
   losowa : byte;
  private
   procedure wczytajDoTablicy;
   procedure inicjacja;
 public
   procedure sprawdz;
   constructor Create;
  end;

Wiec tak wszystkie procedury w tej klasie dzialaja tak jak powinny tylko mam problem z odpowiednim zaimplementowaniem ich w programie, otoz program posiada 2 buttony, kazdy z nich posiada osobna procedure(dokladniej to jeden inicjuje cos a drugi sprawdza).
zrobilem tez construct Create, w ktorej wczytuje do tablicy potrzebne mi rzeczy.

Problem polega na tym, ze zebym mogl skorzystac z funkcji i procedur zadeklarowanych w tej klasie musze stworzyc zmienna tej klasy... no wlasnie, w kazdym buttonie z osobna. Musze to zrobic by skorzystac z tych funkcji a jak tworze i usuwam to wartosci tez sie przeciez zeruja - nie mam bladego pojecia co zrobic. bede musial chyba wyjac z tej klasy procedure sprawdz albo inicjacja tylko ze to juz nie bedzie obiektowe a chcialbym sie wlasnie nauczyc programowac w ten sposob...

0

Zmienną tej klasy zrób w składowych formy.
Create - w konstruktorze formy
Free - w destruktorze formy
przy przyciskach korzystasz z tej zmiennej w formie.

0

a jest to zgodne z tym calym programowaniem obiektowym?

0

gdzies widzialem jak ktos napisal sobie prosty kalkulator, udostepnil kod na jakims forum to po nim cisneli ze ma jedna chyba jak dobrze pamietam zmienna globalna wiec wole sie upewnic czy takie cos jest dozwolone czy raczej szukac innego rozwiazania.

1

Nie zmienną globalną robisz, zaś składową w klasie formy. Nie widzisz różnicy?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1