Silnia Dev C++

0

program wyswietla czały czas 1

#include <iostream>

using namespace std ;

main()
{
      
int s,k,n;
cout<<"podaj liczbe"<<endl;
cin>>n;
s=1;
k=1;
for(int i=1; i<=n ; i++)

s=s*k;
k++;

cout<<"silnia to "<<s<<endl;
system("pause");
} 
0

A teraz powiedz mi skąd kompilator ma wiedzieć które instrukcje chciałeś mieć "wewnątrz pętli" a które poza nią. W jaki sposób to zdefiniowałeś? Czemu wydaje ci się że instrukcje

s=s*k;
k++;

powinny wykonać się w pętli a

cout<<"silnia to "<<s<<endl;
system("pause");

już nie?

Jak widzisz brak tu elmentarnej logiki. Otóż C++ pozwala na wykonanie tylko jednej instrukcji wewnątrz pętli. Ale blok instrukcji otoczony { i } jest traktowany jako jedna instrukcja.

0
#include <iostream> 
using namespace std;

int main()
  {
   unsigned n,s=1;
   cout<<"podaj liczbe"<<endl;
   cin>>n;
   while(n>1) s*=n--;
   cout<<"silnia to "<<s<<endl;
   cin.sync();
   cin.get();
   return 0;
  }

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1