Edycja programu/gry.

0

Witam,
Może się wydawać głupie, że to głupie pytanie, ale mnie trochę korci.
"Odkopałem" starą już grę Airlines 2 (2002 r.), którą chciałbym (z pomocą kolegi) edytować, niestety do połowy stycznia nie będę miał z nim kontaktu więc pytam się was Programiści, czy to jest do zrobienia? Wiem, że to jest nielegalne, więc jak się uda to skasowałbym temat, aby Wujek Google nie pokazywał tego tematu. :)
Chciałbym tą grę edytować w następujący sposób:

  1. Kolega umie majstrować w gameplayu, więc chcielibyśmy dodać Multi, aby grać między sobą.
  2. Ja ze swojej strony chciałbym poprawić grafikę, tj. rozdzielczość, zmienić animacje.
    I tu jest problem, bo kolega musi wiedzieć jak jest napisana gra. Mam nadzieję, że znajdzie się Ktoś, kto umiałby mi pomóc, chyba, że złe forum wybrałem, którego użytkownicy jak i szanowni moderatorzy nie trudnią się w "pisaniu gier".
    Pozdrawiam serdecznie i czekam na chęci i pomoc. :)
0

Macie kod źródłowy?
Jeżeli nie, to możecie pomarzyć o jakiejkolwiek "większej" edycji samej gry.

0

Tak jak napisałem, nie mam z tym kolegą kontaktu do połowy stycznia. Mówiłem mu o tym kodzie źródłowym, a on odparł wtedy na to, żebym się zalogował na jakimś forum programistycznym i spytał się jak wyciągnąć ten kod. Jego teraz nie ma, bo jakby był to pewnie by "wyciągnął". Ja jestem laikiem w kwestii programowania, bardziej grafik ze mnie, ale do zast. domowych. :) Sry za głupie pytanie. Jak wyciągnąć ten kod? Gra jest stara, więc sądziłem, że to łatwo może pójść. Większość danych jest na zewnątrz. Łatwo je można edytować. :)

0

Nie można wyciągnąć kodu źródłowego.
Co najmniej możesz zdesasemblować kod (czyli uzyskać kod w assemblerze exeka), ale jego edycja w takiej formie zajmie lata pracy, jeżeli w ogóle poznacie jak ta gra działa od środka.

0

Ok. Czytając komentarze i odpowiedzi, wnioskuję, że dla mnie laika jak i dla mojego kolegi jest to za duży trudny projekt. Szkoda, że studio InterActive Vision już nie istnieje (chyba), bo wtedy pewnie pomogliby. Może dystrybutor [play.com.pl] coś powie. Dzięki za pomoc i doradzenie. Temat chyba jest do zamknięcia, chyba, że Panowie @deus i @nerf i @Patryk27 mają jeszcze coś do powiedzenia w tej sprawie. Jeśli tak, to śmiało, jeśli nie to zamknę temat.

0

Łatwiejsze będzie napisanie gry od początku niż dorabianie multiplayera bez dostępu do kodu źródłowego…

0
Azarien napisał(a):

Łatwiejsze będzie napisanie gry od początku niż dorabianie multiplayera bez dostępu do kodu źródłowego…
Tym bardziej jak chcą zmienić: grafikę, animacje, rozdzielczość.
Pytanie co chcą zostawić. Logikę gry podejrzewam nie jest jakaś super zakręcona. Jeżeli dasz radę zrobić pultiplayera poprawnie to z powtórzeniem logiki tym tym bardziej dasz sobie rady.

0

Animacje są do dostępu użytkownika, to jest filmik, więc dla grafika robota to jest. Dobra, teraz głupie pytanie, jak myślicie, w jakim języku ta gra może być napisana, nie wiem czy to pytanie ma sens.

0

W tym który najlepiej znasz.

0

A może być tak, że gra jest napisana np. C a ja znam C++? czy to kwestia tylko de\kompilacji?

0

Kliknąłem autorzy i na końcu listy były:
Najpierw CodeZilla
Potem Core Widgets.
:)

0

@kajet1916 zacznij może od hello world a nie od grzebania w execach gier. Bo nie dasz rady a po Twoich wpisach mam dziwne wrażenie, że miałbyś problem z poprawnym zastosowaniem pętli for.

0
babubabu napisał(a)

@kajet1916 zacznij może od hello world a nie od grzebania w execach gier.

Bo tak się właśnie uczy kodzenia: Od lamera do gier kodera, nie na odwrót;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1