Próbuje zrobić kod ale wywala mi błędy kod wygląda ttak :
if FindWindow('GamePlay',nil) = 0 then
label1.caption := ''
and label2.caption := ''
and label3.caption := ''
end;
To wywala mi błąd : przy end; :( pomoże ktoś mi to ogarnąc ? heh
Próbuje zrobić kod ale wywala mi błędy kod wygląda ttak :
if FindWindow('GamePlay',nil) = 0 then
label1.caption := ''
and label2.caption := ''
and label3.caption := ''
end;
To wywala mi błąd : przy end; :( pomoże ktoś mi to ogarnąc ? heh
Zastanawiasz Ty się czasem nad tym co robisz, czy tylko przepisujesz losowe części kodu z internetu? :|
NIE możesz używać operatora bitowego/logicznego and
do łączenia ze sobą instrukcji kodu (a w każdym razie nie w ten sposób!).
Do zrobienia wielu rzeczy użyj begin..end.
if FindWindow('GamePlay',nil) = 0 then
begin
label1.caption := '';
label2.caption := '';
label3.caption := '';
end;
Up^ Dzięki działa nie wiedziałem że po '' można stawiać ; wielkie thx !
Teraz mam problem znów z warunkiem if otóż :
if
label1.caption = '';
label2.caption = '';
then else
timer3.Enabled := true
end;
nie działa wyskakuje error przy label2 ;o
if
label1.caption = '';
label2.caption = '';
then else
timer3.Enabled := true
end;
Bo jeśli po warunku i przed else
chcesz wstawić więcej niż jedną instrukcję, to musisz je umieścić w dodatkowym bloku begin .. end
, gdzie end
nie jest zakończony średnikiem; Poza tym nie napisałeś warunku, więc if
nie ma co sprawdzić:
if { warunek } then
begin
label1.caption := '';
label2.caption := '';
end
else
timer3.Enabled := true;
Tak już prędziej; Polecam zabrać się za naukę kodzienia z kursu, bo nie ogarniasz podstawowych podstaw języka i jego składni;
Zapisałem tak jak podałeś i nadal wyskakuje error :
procedure TForm1.Timer4Timer(Sender: TObject);
begin
if { warunek } then
begin
label1.caption = '';
label2.caption = '';
end
else
timer3.Enabled := true;
end;
if { warunek } then
Masz pojęcie co oznacza ciąg znaków pomiędzy {
a }
i do czego służy...?
Mógłby ktoś pomóc ?? nadal nie chodzi :(
if label1.caption = ''
then begin if
label2.caption = ''
then else
timer3.enabled := true
end;
Chciałem zrobić że jeżeli na oby labelach jest inny caption to timer3 enabled na true :( i nie ogarniam
@flaq1991 nie wiem jak skomentować Twoją bezmyślność. TAK to co tu wypisujesz to objawy bezmyślności. Znalazłeś jakiś badziew w necie coś tam próbujesz zrobić ale zamiast przeczytać jakikolwiek kurs to wypisujesz bzdurne pytania na forum.
Ewentualnie zacząłeś czytać kurs ale po pierwszych dwóch rozdziałach napisałeś tylko standardowy program hello world i stwierdziłeś, że kurs do d**y bo nic nie uczy. Weź idź z tego forum i wróć jak kurs przeczytasz.