Cześć
Potrzebuję zapisać imiona graczy oraz ich punkty do pliku, liczbę zwycięstw itp.
Czy możliwe jest stworzenie dwóch tablic albo i więcej np tablice dla imion, tablice dla pktów, tablice dla zwycięstw i zapisać je do pliku. Ma to jakąś rację bytu? Jak wy byście takie coś zrobili?
Program ma nadzorować grę w rzutki w realnym świecie.
Jak wy byście takie coś zrobili?
A jakie ma to znaczenie? Przecież to Twój program i napiszesz to i tak na swój sposób; Wykonaj to tak, jak potrafisz, a nie tak jak inni;
Czy możliwe jest stworzenie dwóch tablic albo i więcej np tablice dla imion, tablice dla pktów, tablice dla zwycięstw i zapisać je do pliku.
Dla programisty nie ma rzeczy niemożliwych - w ich stworzeniu przeszkadza jedynie brak wiedzy;
Ma to jakąś rację bytu?
Bez względu na to, czy użyjesz do tego celu plików tekstowych, INI, typowanych czy amorficznych - najważniejsze jest żeby działało bez problemów; Typ pliku nie jest najważniejszy, więc wykorzystaj taki, jaki umiesz oprogramować;
Zapoznaj się z tablicami struktur.
Dzięki za rady, powoli do przodu, ale mam problem. Polega na tym, że każdy z graczy rzuca 3 razy pod rząd i wprowadza je do programu zaraz po rzucie. Nie udaje mi się ich zsumować. Próbowałem tak:
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#define N 100
typedef struct RZUTKI
{
char imie[N];
int lz[N]; // liczba zwyciestw
int nr[N]; //wynik najlepszego rzutu
int lp[N]; //liczba punktów
int sp[N]; //suma pierwszych trzech rzutów lp[0] lp[1] lp[2] dla sp[0], analogicznie dla sp[1]
}rzutki;
int main()
{
int lg;
int i;
int j;
int gracz[N];
rzutki gracze[N];
printf("Witaj w programie\n");
printf("Podaj ile graczy bedzie gralo: ");
scanf("%d",&lg);
for(i=0;i<lg;i++){
printf("\n Podaj imie %d gracza: ", i+1);
scanf("%s",&gracze[i].imie);
}
for(i=0;i<lg;i++){
printf("Rzuca grzacz %s! Ma trzy rzuty. \n", gracze[i].imie);
for(j=0;j<=2;j++){
gracze[i].lp[j]=0;
printf("Podaj wynik %d rzutu: ", j);
scanf("%d",&gracze[i].lp[j]);
gracze[i].sp[j]=gracze[i].lp[j]+gracze[i].lp[j+1]+gracze[0].lp[j+2]; //TUTAJ PRÓBA ZSUMOWANIA PUNKTÓW Z 3 RZUTÓW.
}
printf("Gracz %s ma %d punktow \n", gracze[0].imie,gracze[0].sp[0]);
/*for(j=1;j<=3;j++){
printf("Libcza punktow za %d rzut gracza 1: %d \n",j, gracze[i].lp[j]);
}*/
}
printf("Koniec programu!");
return 0;
}
typedef struct RZUTKI
{
char imie[32];
int lz; // liczba zwyciestw
int nr; //wynik najlepszego rzutu
int lp[3]; //liczba punktów
int sp; //suma pierwszych trzech rzutów lp[0] lp[1] lp[2] dla sp[0], analogicznie dla sp[1]
}rzutki;
sumowanie:
scanf("%d",&gracze[i].lp[j]);
gracze[i].sp+=gracze[i].lp[j];