Mam pytanie ...
Czy jest sposób na wyświetlenie omegi w konsoli?
Próbowałem już wpisywać unicode korzystać ze zmiennych wchar_t ale bez skutku. Wyświetla mi co najwyżej jakies dziwne krzaczki. Prosze o pomoc.
0
0
Przydałoby się podać kompilator. To działa w Visualu:
#include <iostream>
#include <fcntl.h>
#include <io.h>
int main()
{
_setmode(_fileno(stdout), _O_U16TEXT);
std::wcout << L"\x039d\x03af\x03c8\x03bf\x03bd ";
std::wcout << L"\x03b1\x03bd\x03bf\x03bc\x03ae\x03bc\x03b1\x03c4\x03b1 ";
std::wcout << L"\x03bc\x03b7 ";
std::wcout << L"\x03bc\x03cc\x03bd\x03b1\x03bd ";
std::wcout << L"\x03cc\x03c8\x03b9\x03bd";
std::wcout << std::endl;
_setmode(_fileno(stdout), _O_TEXT);
return 0;
}
Ale pod MinGW może być problem...
0
Azarien napisał(a):
Ale pod MinGW może być problem...
Nie jest to co prawda MinGW, ale podzbiór jego narzędzi.
0
Czyli widze ze nie da rady tak?
0
Mi chodzi tylko o omege
Dużą czy małą? Ω czy ω?
#include <Windows.h>
int main()
{
HANDLE hStdOut = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
DWORD written;
WriteConsoleW(hStdOut, L"\x03a9", 1, &written, NULL);
WriteConsoleW(hStdOut, L"\x03c9", 1, &written, NULL);
return 0;
}
Ale to z kolei ma wszelką szansę nie zadziałać przy przekierowaniu wyjścia do pliku (WriteConsole
pisze bezpośrednio na ekran).
A, i czcionka konsoli musi być ustawiona na TrueType (czyli nie "czcionki rastrowe" a np. Lucida Console albo Consolas). Inaczej nic z tego.