automatyczne dodawanie wielu buttonów, label itp.

0

tworze grę statki, pole 10 na 10 to aż 100 małych buttonów, nie chce każdego dodawać recznie, chcialbym napisać pętle która zrobi to za mnie. wymyśliłem coś takiego:

        p = new Panel();
        p.setLayout(new GridLayout(10, 10, 10, 10));
        p.setBackground(Color.black);
        add(p, BorderLayout.CENTER);
        
        int l=1;
        int [][] pole=new int[10][10];
        for(int k=0;k<pole.length;k++){
        	for(int m=0;m<pole[k].length;m++){
        		
        		pole[k][m]=l;
        		int x=pole[k][m];
        		String c=Integer.toString(x);
        		
           		c = (new Button(c));
        		l=l+1;
        		
           	}
        }

to niestety kicha, bo nie wiem jak deklarować kolejno przyciski nazywające sie np tak samo jak ich zawartość. nie mam pomysłu jak to rozwiązać. chciałbym zeby zmienna String c była nazwą zmiennej Button 1,Button 2,Button 3...etc. kazde "kółko" pętli deklaruje noey przycisk. jak to zrobic?

0

Lekcja na dziś: tablice obiektów.

0

Stwórz tablicę przycisków

        p = new Panel();
        JButton[][] buttons = new JButton[10][10];
        p.setLayout(new GridLayout(10, 10, 10, 10));
        p.setBackground(Color.black);
        add(p, BorderLayout.CENTER);
 
        for(int k=0;k<pole.length;k++){
                for(int m=0;m<pole[k].length;m++){
                        JButton b = new JButton();
                        buttons[k][m] = b;
                        p.add(b);
                   }
        }
0

no spoko, mam siatke identycznych buttonów, jak teraz konfigurować kazdego osobno? np zeby zmienic kolor buttona na pozycji pole[1][1].

0

Jaja sobie robisz?

buttons[1][1].setBackground(...);

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1