Czy można wpłynąć na gry pc?

0

Chciałbym się dowiedzieć, czy realne jest napisanie programu, który wyłączy w danej grze (dowolnej, porządnej) np. AA (wygładzanie krawędzi) i cienie, czy może to niemożliwe? (gra nie oferuje wyłączenia tych rzeczy). Pytam na razie tylko teoretycznie i proszę, by odpowiedź udzieliła osoba, która zna się i ma pewność, że można takie coś zrobić, bo nie chcę usłyszeć od jakiegoś Wojtusia13PL, że "da się wszystko". Także osoby obeznane proszone są o udzielenie odpowiedzi "tak" lub "nie" + ewentualny komentarz, że to jest np. ekstremalnie trudne, albo normalne.

0

Można by spróbować albo pogrzebać w ustawieniach karty graficznej (afair większość "prawdziwych" kart np.od NVIDIA posiada odpowiedni program, dzięki któremu można modyfikować co ma być włączane, a co wyłączane przy uruchamianiu jakiejś gry), ew.zabawa w modyfikowanie pliku *.exe (wyszukanie odpowiedniego miejsca, gdzie zmieniane są ustawienia graficzne i ich modyfikacja).

0

Pytam na razie tylko teoretycznie i proszę, by odpowiedź udzieliła osoba, która zna się i ma pewność, że można takie coś zrobić

Czyli wykluczasz opcję że się nie da? ;P

bo nie chcę usłyszeć od jakiegoś Wojtusia13PL, że "da się wszystko"

Da się wszystko.
No dobra, pisałem prawdę i tylko prawdę, ale poważniej:

Chciałbym się dowiedzieć, czy realne jest napisanie programu, który wyłączy w danej grze (dowolnej, porządnej) np. AA (wygładzanie krawędzi) i cienie, czy może to niemożliwe?

Jeśli chodzi o sprzętowy antyaliasing (tzn. multisample anti-aliasing), to kwestia wysłania odpowiedniej opcji do sterownika API graficznego bo odbywa się to na poziomie niezależnym od gry (tzn. gra wysyła np. do DirectX polecenie włączenia multisamplingu i się więcej tym nie przejmuje, a on sam rozmawia o tym z kartą graficzną).

Jeśli chodzi o cienie to jest dużo gorzej - można je robić na wiele różnych sposobów (shadowmapy, lightmapy, volumetric shadows etc) i karta graficzna nie ma o tym pojęcia - czyli trzeba najpierw znaleźć gdzie w grze znajduje się kod odpowiadający za cieniowanie a później dopiero myśleć jak to wyrzucić. Dlatego bez dobrej znajomości RE się nie obejdzie (szczególnie że gry są najczęściej jakoś zabezpieczane przed analizą - zabezpieczenia antypirackie).

0

W przypadku kart od nVidii i AMD można w sterownikach wymuszać włączenie lub wyłączeni AA, AF, sterować jakością tekstur, synchronizacją odświeżania, itd Cieniów wyłączyć się nie da, ale w przypadku nVidii da się włączyć nVidiową wariację Ambient Occlusion.

Usunięcie cieni, smoków czy kamieni z poziomu sterowników jest raczej niemożliwe, no chyba, że w sterownikach jest jakiś błąd.

0

ok, dziękuję za odpowiedzi. A pytałem tylko dlatego, że gra w opcjach nie ma wyłączenia AA i cieni, a sterowniki do grafy są na laptopie i nie można w nich AA wyłączyć, ubogie w opcje są (vsync można jedynie wyłączyć, a AA ustawić na minimum 2x, nie wiem dlaczego nie dali opcji wyłączenia AA całkowicie, karta AMD/radeon). A gra to assassins creed 3. Do tego twórcy tej gry DX11 używają przez co wydajność mniejsza. W plikach ini też jest ubogo. Microsoft kaską im sypnął, że DX11 mają tylko, by win 7 był minimalnie wymagany do gry? Bo wielu graczy zmieni system na win7 dla gier, a graficznie w grach na dx9 i dx11 różnicy często nie ma żadnej (ledwo widoczne są na screenach), a wydajnościowo dx9 góruje. Do tego "renderowanie" grafy w grze jest na sporą odległość co kradnie fpsy, a twórcom nie chciało się wprowadzić opcji "pole/zasięg widzenia obiektów". Koniec żali ;), pozostaje grać tak jak jest z miejscowymi spadkami fpsów w niektórych miejscach.

0

DX10+ przynosi wzrost wydajności, ale tylko jeśli gra jest od podstaw robiona pod DX10+. Jeśli gra jest zarówno pod DX9 jak i wyższe DXy to wtedy zwykle działa szybciej pod DX9.

Stery masz od producenta laptopa? Jeśli tak to możesz spróbować je wywalić i wgrać normalne sterowniki, tylko że takie rozwiązanie może nie działać. Możesz zaryzykować jak jesteś gotów.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1