Jak rozpocząć przygodę z programowaniem?

0

Witam wszystkich bardzo serdecznie!

Uprzedzam: W tym temacie zapytam o kilka beznadziejnie banalnych rzeczy, jeżeli denerwują Cię pytania "pozbawione sensu" to nie czytaj dalej.

Chciałbym zacząć "przygodę" z informatyką i padło na programowanie (nie przepadam za grafiką), i tutaj się zaczyna mój problem. Moja wiedza odnośnie programowania i w ogóle informatyki ogranicza się do grania, więc praktycznie zaczynam od zera. Nie potrafię nic w tym zakresie, mam dużo wolnego czasu i chciałbym go zagospodarować na naukę, lecz nie wiem "jak" się uczyć. Czy może ktoś mi jasno wytłumaczyć, na czym polega programowanie, o co chodzi z tymi językami programowania, od czego zacząć i wszystkie podstawowe sprawy? Jestem perfekcjonistą, typem osoby, która zanim przejdzie do robienia czegokolwiek musi mieć obcykaną teorię, więc będzie problem :D

Liczę na Waszą pomoc i mam nadzieję, że przekażecie mi co nieco ze swojego doświadczenia/wiedzy.

Pozdrawiam
Swipe!

0

W informatyce teoria jest matematyką. Więc jeśli znasz matmę to w większości masz opanowane podstawy informatyki. Poza tym, nie zrozumiesz niektórych rzeczy jeśli ich nie wykonasz.

0

Matematyka jest moją mocną stroną. Spróbuję wykonać "te" rzeczy, lecz muszę wiedzieć od czego zacząć :D

1

Jak chcesz mieć wszystko obcykane to zacznij od asemblera, a potem poznawaj coraz bardziej wysokopoziomowe języki :P

0

"Zacznij od Asemblera" - jestem nowicjuszem, powiedzmy, że pierwszy raz robię coś innego niż granie, nie wiem co to asembler, nie wiem co to te kody, nie wiem co to język, jaśniej, proszę :D

2
Swipe napisał(a):

"Zacznij od Asemblera" - jestem nowicjuszem, powiedzmy, że pierwszy raz robię coś innego niż granie, nie wiem co to asembler, nie wiem co to te kody, nie wiem co to język, jaśniej, proszę :D

Uzyj google albo wyjdz.

0

To znasz matematykę, ale nie wiesz co to język? To wracać do nauki matematyki dyskretnej :P

Jak chce mieć wszystko obcykane to niech zbuduje własnego kompa (gdzieś w internecie powinna być instrukcja do COBRY 1).

0

Asembler to w zasadzie najbardziej niskopoziomowy język w którym programuje się komputery. Każdy program można bez problemu zdisasemblować do postaci, która skompiluje się do identycznego programu jak wejściowy. Disasemblując programy napisane w językach wysokopoziomowych (kompilowanych do kodu natywnego oczywiście) możesz zobaczyć co one dokładnie robią. Asembler jest bardzo niszowy jeśli chodzi o użycie go jako język do pisania programów, ale moim zdaniem jest pomocny do nauki mechaniki kodu natywnego, np mechanizmu działania wskaźników, wywołań funkcji itd

Jak chce mieć wszystko obcykane to niech zbuduje własnego kompa (gdzieś w internecie powinna być instrukcja do COBRY 1).

Eee tam teoria wystarczy :] W sumie właśnie zapomniałem - najlepiej jakby poznać jeszcze zasadę działania bramek logicznych, np umieć zaprojektować układ dodający dwie N-bitowe liczby za pomocą samych bramek NAND.

0

Rozumiem ledwo połowę, ale dziękuję, że się ktoś udziela

0
  1. Zanim zadasz pytanie sprawdź czy nie zostało już zadane (wyszukiwarka na forum lub google). Idealny początek do DRY
  2. Jeżeli chcesz wszystko wiedzieć super ekstra to najpierw teoria. A dokładniej architektura komputera oraz systemów komputerowych. Wtedy możesz zacząć coś pisać w asmie i pisać co raz bardziej wysoko-poziomowo (a może jednak nie?)

Jeżeli tylko wydaje Ci się, że chcesz wszystko super wiedzieć to zacznij sobie od języka który jest wymagający (c/c++), Jeżeli lubisz mieć wszystko pod ręką (użyjesz jednej funkcji i wszystko za Ciebie zrobi i nie będziesz miał bladego pojęcia jak to działa) to wtedy zacznij od javy/c#

żeby mój post nie został źle odebrany. Nie mówię że języki C# oraz java są gorsze. W nich się po prostu szybciej piszę i jest dużo więcej gotowych rozwiązań i często to język myśli za programistę (szczególnie początkującego)

0

To może standardowo pascal?

0

Skończ pytać i zacznij coś robić. Chcesz konkretnej odpowiedzi ?

Zainstaluj Code::Blocks, weź książkę A. Stasiewicza "C++ Ćwiczenia praktyczne", jak Ci się spodoba, to weź "C++ dla każdego", "Szkoła Programowania", albo książkę Grębosza.

Później sam będziesz wiedział czy dalej chcesz to ciągnąć, a jeśli tak, to czy programowanie gier, aplikacje "użytkowe", web, aplikacje mobilne (np. android) czy może mikrokontrolery (avr, arm, etc.).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1