Hey. Mam pytanie. Uczę się biblioteki SFML.
Jestem na etapie planowania całej aplikacji/gry. Na początku chciałbym stworzyć menu z ustawieniami etc. po wciśnięciu start powinna się odpalić gra - tzn. otworzyć nowe okno(?).
Czy w takim razie kod powinien wyglądać mniej więcej tak:
int main()
{
sf::Window oknoAplikacji( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Okno główne" );
while( oknoAplikacji.IsOpened() )
{
sf::Event zdarzenie;
while( oknoAplikacji.GetEvent( zdarzenie ) )
{
//...
if( zdarzenie.Type == ...) //warunek potwierdzający wciśnięcie startu
{
sf::Window oknoDoGry( sf::VideoMode( 800, 600, 32 ), "Okno w którym będzie toczyła się gra" );
while(oknoDoGry.IsOpened())
{
sf:Event zdarzenie_podczas_gry
while(oknoDoGry.GetEvent(zdarzenie_podczas_gry)
{
... //obsługa zdarzeń w trakcie gry
}
//...
}
}
}
oknoAplikacji.Display();
}
return 0;
}
A może wszystko powinno się dziać w tym jednym głównym oknie?
Drugie pytanie jest takie: jeśli w oknie 1 wprowadzę sobie jakieś ustawienia gry to jak je przekazać do okna drugiego odpowiedzialnego za wyświetlanie gry?
Z góry dzięki za wyjaśnienie.