c++ tablice

0

Do tablicy posiadającej 4 kolumny i 10 wierszy przypisuję losowo 0 lub 1, a program się crashuje. Dlaczego ?

#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <ctime>
using namespace std;

int random(int nMin, int nMax)
{
    return rand() % ( nMax - nMin - 1) + nMin;
}

int main()
{

int tablica[10][5];

    srand ( static_cast < unsigned int > (time(NULL)));

    for (int i = 0; i <= 5; i++)
    for (int j = 0; j <= 10; j++)
    tablica[j][i] = random(0,1);

}
0

Bo wychodzisz poza zakresy tablicy. 5 elementowa tablica ma indeksy całkowite z przedziału <0, 4>

0

for (int i = 0; i <= 4; i++)
for (int j = 0; j <= 9; j++)
tablica[j][i] = random(0,1);

Nadal to samo

0

To powinno rozpierdzielić wszechświat, 1 - 0 - 1 -> dzielenie przez zero!

0

lepiej by było napisać tak: tablica[i][j] bo przecież indeks "i" się zmienia rzadziej niż "j" fakt nie ma to różnicy ale tak jest logiczniej troche.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1