Adres zmiennej i 0x

0

Kod:

 
#include <iostream>
using namespace std;
int main() 
{
        unsigned long int bigNumberA=100;
        unsigned long int bigNumberB=101;
        unsigned long int bigNumberC=102;
        
        cout << "unsigned long int size: " << sizeof(bigNumberA) << "\n\n";
 
        cout << "bigNumberA: " << bigNumberA << "\n";
        cout << "&bigNumberA: " << dec << &bigNumberA << "\n\n";
 
        cout << "bigNumberB: " << bigNumberB << "\n";
        cout << "&bigNumberB: " << &bigNumberB << "\n\n";
 
        cout << "bigNumberC: " << bigNumberC << "\n";
        cout << "&bigNumberC: " << &bigNumberC << "\n\n";
 
        return 0;
}

Wynik:

 
unsigned long int size: 4

bigNumberA: 100
&bigNumberA: 0xbff6daa0

bigNumberB: 101
&bigNumberB: 0xbff6da9c

bigNumberC: 102
&bigNumberC: 0xbff6da98

Ideone:

http://ideone.com/s161W

Czym jest 0x na początku adresu ?

0

Adresy są podawane szesnastkowo. 0x jest stosowane do zasygnalizowania właśnie tego faktu.

0

Oznaczeniem, że jest to hex

0

Wiedziałem, że adresy są podawane w systemie heksadecymalnym, ale nie wiedziałem, że informuje o tym 0x. Dzięki. Czy ten "przedrostek" ma jakąś nazwę ?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1