Pisze prosty symulator walki w ramach ćwiczeń i chciałbym was prosić o pomoc/pomysł/ocenę
Otóż, jak mam reprezentować umiejętności.
Przykładowe
prowokacja: rzut kośćmi w oparciu o charyzmę przeciwnika efekt-zmniejszenie stopni przeciwnika
drugi atak: 2 ataki na torę
manewr: opuszczenie ataku w celu zwiększenia wydajności ataku następnego
Mój pomysł jest taki żeby stworzyć główną klasę "umiejetnosc" umieścić w niej podstawowe informacje powtarzające się w każdej umiejętności + metodę use(); następnie tworzyć klasy pochodne (po jednej dla każdej umiejętności i przeciążać metodę use() dla każdej z nich)i przechowywać je w tablicy wskaźników na "umiejetnosc" ale wydaje mi się ze tworzenie osobnych klas dla każdej umiejętności to nie najlepszy pomysł
inny pomysł to dla każdej umiejętności napisać osobną funkcje globalna którą mogę wykorzystać w każdej chwili.
i przy użyciu pobrać nazwę umiejętności i w zależności od nazwy inną funkcję użyć.
Prosiłbym o waszą opinię i/lub ewentualny lepszy pomysł.