podzielenie konsoli na sektory

0

Stworzyłem coś takiego: Mam obiekt tablicowy, każdy z nich ma przypisane inne wartości składników klas. Obiekt ten ma przypisany też 1 literowy znak reprezentujący dane jakie ma przypisane. Jeśli tab[1] ma przypisany 1 zestaw wartości to reprezentuje go literka A, jeśli zestaw 2 to B itd. Potem wyświetlam pętelką tab[wszystkie].znak_reprezentujacy; No i mam w konsolce wypisane wszystko po kolei.

No ale teraz przykladowo zmieniam zestaw wartości dla tab[68]. Chciał bym żeby symbol się zmienił, jednak gdybym go wypisał ponownie to znalazł by się na końcu listy, to zrozumiałe. Jak zrobić tak, by tab[] kolejno były przypisane do odpowiedniego miejsca na ekranie ? To tak jak by namalować kratkę na tym czarnym tle, i tam na bieżąco zamieniać symbole. Obecnie to tylko wypisuje kolejno wartości tablicy.

0

Wiem że to skomplikowanie opisałem ale chciał bym uniknąć pokazywania kodu. Postaram się to zilustrować i napisać na potrzeby tematu kod.

A wiec tworzymy sobie klasę bez zbędnych pierdół bo to ma być tylko testowy kod:

class klasa
{

int znak;
int wartosc;

};

Teraz tworzymy obiekt tablicowy:

klasa tablica[20];

tablica[1].wartosc = 1;
tablica[1].znak= 'T'; //Tutaj mamy taki zestaw że wartosc wtnosi 1 wiec oznaczamy tablice[1] symbolem T

tablica[1].wartosc = 2;
tablica[1].znak = 'E'; //Tutaj zaś wartosc wynosi w wiec oznaczymy jako E

tablica[1].wartosc = 1;
tablica[1].znak = 'T'; //Tutaj znowu wartosc 1  wiec oznaczmy T

No i załóżmy że tak zapisaliśmy już wszystkie 20 elementów tablicy i chcemy wyświetlić symbole na ekranie:

for (int i = 0; i <= 19; i++)
cout << tablica[i].znak;

Teraz już mamy na ekranie symbole, chcę żeby po wciśnięciu np. litery C do tablica[7] przypisać wartosc 1, wcześniej miała wartosc 2. W tym momencie chcę żeby symbol tablicy[7] się zmienił, ale nie był napisany na samym końcu tylko w środku tam gdzie powinien być.

0

Jeszcze inaczej: chcę żeby symbole były posegregowane w takiej kolejności jak mówi nr. tablicy. Bez konieczności odświeżania ekranu, całości bo nie wymagane jest odświeżanie całości skoro zmieniają się tylko pojedyncze pozycję, to wpływa na szybkosc programu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1