Jak w delphi zmniejszyć wagę programów?

0

Mam najnowszą wersję Delphi i jak stworzę nowy projekt i wstawię button, skompiluję to program na dysku ma aż 9 MB! (wiem, że mało jak na te czasy i szybkie łącza, ale co ten delphi tam dorzuca, że aż 9 MB to ma). Jak zmniejszyć wagę pliku, gdzieś w opcjach projektu odznaczyć jakieś rzeczy zbędne?

2

Moja odpowiedź: Nie pisz w Delphi, bo ten język jest do niczego :)

sam jesteś do niczego.
Total Comander chyba był pisany w delphi, KMPlayer, AQQ chyba też, Skype chyba też kiedyś i wiele innych programów. Nawet gry 3d widziałem z ładną grafiką, ale projekty bez teamu więc zazwyczaj chyba wstrzymywał autor pracę. (chyba Soldat kiedyś w delphi był pisany)
Delphi to dobry język jak inne. Można w nim napisać to samo co w innych językach. Wiem, że na pewno można napisać program, który ma bardzooooo bardzoooo mały rozmiar, bo gdzieś dawno temu w necie widziałęm artykuł jak autor udowadniał, że można i napisał program, zajmował bardzo malutko miejsca. Także daruj te swoje durne posty.

3

@0DFh - jeśli masz pisać bez sensu to lepiej nie pisz...

Odnośnie tematu:
http://stackoverflow.com/questions/2150025/how-to-achieve-smaller-size-of-the-executable
http://stackoverflow.com/questions/3199476/what-can-i-do-to-reduce-my-executables-size-delphi

Nie piszę w Delphi, ale główne podawane tam możliwości:

  1. Użycie exe compressora jak upx (http://upx.sourceforge.net/) <- podobne do spakowaniu programu w .zip, ale ładniejsze

  2. Wyłączenie RTTI: <- przez to niektóre nowe rzeczy mogą nie działać, ale jeśli tak będzie to się o tym dowiesz

{$IFOPT D-}{$WEAKLINKRTTI ON}{$ENDIF}
{$RTTI EXPLICIT METHODS([]) PROPERTIES([]) FIELDS([])}
  1. Wyrzucenie relokacji z .exe: <- to praktycznie nigdy nie powoduje problemów, aczkolwiek jest szansa że już jest włączone domyślnie.
    {$SetPEFlags IMAGE_FILE_RELOCS_STRIPPED}

  2. Dołączanie tylko tych unitów z których naprawdę korzystasz <- zadziała ofc tylko jeśli obecnie dołączasz unity z których nie korzystasz.

  3. Edit: O, tutaj jeszcze jeden dobry artykuł: http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=1159

0

@up
dzięki, a to co wypisałeś, wkleić w kod? czy poszukać w opcjach?

Na razie w opcjach projektu wyłączyłem jedną rzecz i rozmiar programu z 9 MB spadł do 2 MB! WoW
user image

0

Poczepiajmy się.

  1. Użycie exe compressora jak upx (http://upx.sourceforge.net/) <- podobne do spakowaniu programu w .zip, ale ładniejsze

Ładniejsze? Hmhm, dziwne słowo.

  1. Wyrzucenie relokacji z .exe: <- to praktycznie nigdy nie powoduje problemów, aczkolwiek jest szansa że już jest włączone domyślnie.

Nawet Visual kompiluje bez relokacji, więc jak może się zepsuć coś co sam M$ robi? Inna sprawa to jaki współczesny kompilator dodaje relokacje do EXE?

nowe napisał(a):

Na razie w opcjach projektu wyłączyłem jedną rzecz i rozmiar programu z 9 MB spadł do 2 MB! WoW

W lazarusie jest 12Mb na 1Mb (Win32) i 20Mb na 2Mb (Linux) jak się kiedyś orientowałem z dbg vs. bez dbg.

  1. Dołączanie tylko tych unitów z których naprawdę korzystasz <- zadziała ofc tylko jeśli obecnie dołączasz unity z których nie korzystasz.

Lazarus: Prawoklik na zakładkę z twoim unitem/programem -> Refaktoryzacja -> Show unused units.
Jak ktoś chce się bawić to może zrobić lżejsze (tylko ważniejsze ficzury) wersje dużych unitów.

  1. Edit: O, tutaj jeszcze jeden dobry artykuł: http://www.swissdelphicenter.ch/torry/showcode.php?id=1159

Jeszcze lepsze są tutaj: www.google.pl

Nie rozumiem w tym arcie tylko tego:

  1. You might want to put code in a dll.

2x RTL lepiej niż 1x RTL? Hmhm.

Moja odpowiedź: Nie pisz w Delphi, bo ten język jest do niczego :)

Do niczego to ty jesteś :) .

Punkty 2 i 3 dodaje się do kodu, na początek projektu (są to dyrektywy kompilatora).

Dyrektywy w FPC dodaje się ZA program/unit PRZED uses/implementation/whatever. Pewnie w Delphi też.

2
nowe napisał(a):

@up
dzięki, a to co wypisałeś, wkleić w kod? czy poszukać w opcjach?

Na razie w opcjach projektu wyłączyłem jedną rzecz i rozmiar programu z 9 MB spadł do 2 MB! WoW
user image

może zacznij kompilować w trybie releas zamiast debug to co ma iść "na produkcję"

0
-123oho napisał(a):
  1. Wyrzucenie relokacji z .exe: <- to praktycznie nigdy nie powoduje problemów, aczkolwiek jest szansa że już jest włączone domyślnie.

Nawet Visual kompiluje bez relokacji, więc jak może się zepsuć coś co sam M$ robi? Inna sprawa to jaki współczesny kompilator dodaje relokacje do EXE?

Kolejny raz opowiadasz te same bajki chociaż udowadniałem, że jest inaczej. Relokacje to podstawa dla ASLR, są domyślnie włączone dla wszystkich nowoczesnych kompilatorów C++, w tym tego z Visuala: Chrome blokuje programy napisane w Delphi ?

0

ładniejsze, bo przezroczyste dla użytkownika. Relokacje są czasami konieczne, kiedy trzeba program załadować pod inny adres niż ImageBase - w przypadku .exe rzadko jest taka potrzeba, ale kto wie...

Po co? Chyba tylko dla swojej sadystycznej satysfakcji... No chyba że wierzysz że ASLR pomoże ludzkości. Nie ma żadnego sensownego powodu do używania relokacji w EXE poza obfuskacją.

"Poczepiajmy się": Mb? megabity? taka jednostka ma zastosowanie w nieco innej dziedzinie IT...

Kto dzisiaj używa megabitów poza ISP? Tak już się przyjęło że prędkość internetu podajesz w megabitach (i każdy będzie uważać że chodzi o megabity) a wszystko inne w megabajtach (i każdy będzie uważać że chodzi o megabajty).

Kolejny raz opowiadasz te same bajki chociaż udowadniałem, że jest inaczej.

Dzięki za poprawienie, nie potrafię tego zapamiętać.

Relokacje to podstawa dla ASLR, są domyślnie włączone dla wszystkich nowoczesnych kompilatorów C++, w tym tego z Visuala:

ASLR nie jest potrzebne do niczego. Póki co Windows nie ma prawdziwego ASLR:

Microsoft's Windows Vista (released January 2007), Windows Server 2008, Windows 7, and Windows Server 2008 R2 have ASLR enabled by default, although only for those executables and dynamic link libraries specifically linked to be ASLR-enabled.

No rzeczywiście, awesome. M$ nie może się zdecydować czy zepsuć całkiem sporo aplikacji czy nie. Dodawanie relokacji do EXE to nic w porównaniu z mechaniką aplikacji, której nie ma po co modyfikować.

0

Przeciez widac ze chlopakow nie chodzi o jakies pisanie w API tylko zeby exek oscylowal w graniach < 1 MB ...
czyli pyta sie co powylaczac w opcjach delphi xe2 jak przypuszczam?

xe ani xe2 na oczy nie widzialem, wiec nie powiem, ale niektore wasze teksty powoduja smiech u czytajacych :)

0

W VCL rozwiązaniem według mnie jest chyba tylko pisanie pod Delphi 7 Personal i posiłkowanie się kompresją UPX z LzMA. A w przyszłości proponuje również zapoznać się z i pisać w WinAPI. Oczywiście najlepiej też pod Delphi 7 Personal z użyciem tych modułów http://kolmck.net/sys/SysDcu7.zip oraz pakowanie UPX tym razem bez LZMA. Do zastosować TCP używać modułu SimpleTCP z http://piechnat.pl/article/simpletcp.html - a efekty powinny być zadowalające. W razie czego jeżeli chcemy coś bardziej zaawansowanego wskórać pod WinAPI to można posiłkować się wycinkami kodu ze źródel VCL dostępnymi z wersjami Enterprise Delphi.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1