Witam!
Chciałbym się dowiedzieć, czy jest możliwość (w c++) losowania stworzonych już obiektów.
Dla zobrazowania sytuacji, powiem może w jaki sposób chciałbym to wykorzystać.
Otóż postanowiłem zabrać się za napisanie gry karcianej (konsola na chwilę obecną oczywiście) - typu poker. Owo losowanie, miałoby za zadanie w sposób niezależny od użytkownika, dobrać gracza, do konkretnego miejsca przy stole. Chciałem rozwiązać to w sposób następujący:
- 5 obiektów, typu np. player
- tablica (która odgrywa rolę stołu) -> 5-io elementowa - każdy element czeka na obiekt typu
np. "player". - i w tym miejscu, miałoby uruchomić się losowanie, które dobrałoby jeden ze
stworzonych elementów "player" do pierwszego miejsca, po czym ograiczyć w funkcji losującej
ilość pozostałych graczy do 4 (usunąć jednego - już dopisanego), i dopisać kolejnego, do
następnego miejsca przy stole.
Widziałem już funkcje losujące liczby - z wykorzystaniem modulo - ale jak się to ma do losowania innych typów danych, takich jak np. typy definiowane przez użytkownika, albo obiekty string?