Wykrywanie kolizji Sprite'a z Bitmapą

0

Witam!
Mam pytanie dotyczące kolizji owego Sprite'a z bitmapą (jakby co korzystam z biblioteki Delphix)... Przeczytałem wątek dotyczący kolizji dwóch sprite'ów, ale mój problem jest, powiedzmy, "bardziej złożony" :) Tzn... stworzyłem mapę typu labirynt za pomocą odczytu pliku tekstowego stworzonego metodą zero-jedynkową. Oczywiście w owe "jedynki" wstawiłem bitmapę o rozmiarach uzależnionych od rozdzielczości ekranu, a następnie na tych bitmapach narysowałem za pomocą procedury StretchDraw bitmapę o odpowiednich wymiarach. I niestety dalej mam problem... jak mam rozwiązać sprawę dotyczącą kolizję Sprite'a z bitmapą... próbowałem za pomocą kwadratów ale niestety nie poskutkowało... I w tym miejscu proszę was o pomoc, a także odpowiedź na pytanie czy muszę powiązać tą bitmapę z DXSpriteEngine, aby stworzyć procedurę kolizji...
Z góry dziękuje za pomoc...

0

A co było przyczyna problemu z "Kwadratami" może rozdzielczość bitmap ?

0

DelphiX to zabytek. Sam jak z tym zaczynałem, to nie mogłem się połapać, co jak połączyć żeby mieć "doCollision" :/ Raczej nikt już tego nie używa, więc nie spodziewałbym się odpowiedzi na ten temat. Spróbuj zrobić 2D w OpenGL, albo skorzystaj z SDL. Tam masz więcej rzeczy na wierzchu i sobie możesz napisać własne algorytmy detekcji kolizji + reakcje na nie. Na początku w sumie łatwiej się uczyć programowania strukturalnego, żeby potem poznać obiektowe ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1