Witam !
Otóż piszę sobie taką mini gierkę którą stale rozbudowuje i postanowiłem zrobić statystyki z zapisem do pliku tekstowego.
I chodzi oto, że zmienne które odpowiadają za np. Ilość rozegranych gier się zerują przy wyjściu z programu.
Czy możliwe jest aby te zmienne się jakoś zapisywały i nadal pozostały zmiennymi ?
Kodu całego nie podam, ponieważ chyba nie ma sensu przepisywania całego.
program zgadywanko;
uses crt;
const
nazwapliku='Stat.txt';
var
c:char;
cc:char;
//plik
stats:text;
wiersz:string;
//statystyka
irg:integer; //ilosc rozegranych gier
procedure latwy;
begin
irg:=irg+1;
end;
procedure sredni;
begin
irg:=irg+1;
//Reszta programu
end;
procedure trudny;
begin
irg:=irg+1;
//Reszta programu
end;
procedure wlasnagra;
begin
irg:=irg+1;
//Reszta programu
end;
procedure stat;
var
ccc:char;
cccc:char;
begin
repeat
clrscr;
writeln('Wybierz opcję wciskając numer.');
writeln;
writeln('1.Obejrzyj statystyki.');
writeln;
writeln('2.Wyzeruj statystyki.');
writeln;
writeln('3.Powrót do menu.');
ccc:=readkey;
if ccc='1' then
begin
clrscr;
assign(stats,nazwapliku);
reset(stats);
while not eof(stats) do
begin
readln(stats,wiersz);
writeln(wiersz);
end;
writeln;
writeln('Wciśnij dowolny klawisz...');
cccc:=readkey;
end;
if ccc='2' then
irg:=0;
until ccc='3';
end;
begin
repeat
assign(stats,nazwapliku);
rewrite(stats);
writeln(stats,'Ilosc rozegranych gier: ',irg);
writeln(stats,'');
close(stats);
textbackground(brown);
textcolor(black);
clrscr;
writeln('Witaj ! Wybierz opcje wciskajĄc numer. ');
writeln;
writeln('1.Rozpocznij gre dla jednego gracza');
writeln;
writeln('3.Utworz wlasna gre');
writeln;
writeln('4.Statystyki');
writeln;
writeln('5.Wyjscie');
c:=readkey;
if c='5' then halt;
if c='4' then stat;
if c='3' then wlasnagra;
if c='1' then
begin
writeln;
writeln('Wybierz poziom trudnoci');
writeln('1 - latwy');
writeln('2 - sredni');
writeln('3 - Trudny');
cc:=readkey;
if cc='1' then latwy;
if cc='2' then sredni;
if cc='3' then trudny;
end;
until false;
end.