Cześć, mam taki problem:
mam klasę woki_toki, której celem jest komunikowanie się z innymi "wiki_tokami" :) -> tak jak zwykła zabawka dla dzieci.
Czyli klasa ma odbiornik i nadajnik. No i mam pytanie jak to zrobić, żeby jakiś obiekt typu woki_toki miał możliwość takiej komunikacji -> tzn. żeby mógł przyjąć jakiś sygnał oraz jakiś sygnał zwrócić do innych obiektów, które są z nim połączone?
Pobieranie danych do klasy można zrobić funkcją pobierz_text(string text).
Zastanawiam się jednak jak klasa może przekazywać sygnał do innych obiektów?
Ogólnie to widzę jedną możliwość, ale nie wiem czy jest ona poprawna -> stworzyć wewnątrz klasy tablicę wskaźników typu tej klasy czyli:
class woki_toki
{
woki_toki* connect;
int ilosc_polaczen;
public:
void pobierz_text(string in);
void wysilij_text(string out);
}
void woki_toki::wyslij_text(string out){
for(int i=0; i<ilosc_polaczen;i++)
connect->pobierz_text(out);
}
}
a następnie przy chęci wysłania jakiejś wiadomości do pozostałych "użytkowników" wywołać funkcję wyslij_text, która zostanie przesłana do odpowiednich innych obiektów...
A jak zrobić, gdy połączenie miałoby być z innym obiektem? np. chciałbym połączyć się między typem pilot_do_TV a obiektem typu telewizor? Czyli jak wyprowadzać na zewnątrz klasy pilot_do_TV sygnał?
z góry dzięki za pomoc!
pozdrawiam
Nie wiem jednak czy to jest dobra metoda - czy są inne opcje?