na RE by ci zeszło wielokrotnie więcej czasu niż napisanie gry od nowa
odtwarzanie kodu nie ma sensu bo głównie składają się ze sztuczek omijających ograniczenia sprzętowe
przykładowo większość animacji tła nie była tak naprawdę animacjami tylko statycznym obrazem a w pamięci była zmieniana tylko mapa kolorów
teraz nie ma sensu tego robić bo CPU/GPU sobie spokojnie poradzi z prawdziwą animacją
jedynie RE mógłbyś zastosować do poznania formatów plików dźwiękowych czy graficznych, ale po pierwsze podejrzewam że i tak chciałbyś odświeżyć grafikę i poprawić jakość dźwięków, a po drugie te formaty prawdopodobnie i tak są już gdzieś opisane bo większość gier była robiona na jednych i tych samych silnikach których nie było zbyt wiele
przykładowo prawie wszystkie przygodówki z czasów DOSa były zrobione w silniku SCUMM
w skrócie - moim zdaniem najłatwiejszym sposobem na odtworzenie gry (gdy nie ma się kodów źródłowych w normalnym języku), jest napisanie jej od nowa zwyczajnie wzorując się na oryginale