Odświeżanie starych gier komputerowych

0

Witam

W przyszlosci programując chcialbym mieć stycznosc z grami komputerowymi. W szczegolnosci interesuje mnie odświeżanie starych tytułów tak, aby działały na nowych maszynach (Taką działalnoscia zajmuje się między innymi portal GOG.com). I tutaj moje pytanie, czego tak naprawde powinienem się uczyć, aby móc to robić?

Dzięki za wszelkie wskazówki

Pozdrawiam

0

Tego co normalnie, plus znajomość staroci, takich jak DOS.

0

Jeżeli nie stać, Cię na normalną odpowiedz to nie odpowiadaj.

0

Bo jakieś głupie pytanie zadajesz
W każdym nowoczesnym języku możesz równie łatwo tworzyć platformówki na pokrój dosa
Jakiej odpowiedzi oczekujesz?

I czasem nie musisz mieć praw wykupionych żeby móc to robić?

0

A myślalem, że w dziale Newbie nie ma głupich pytań. Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś. Mi nie chodzi o pisanie nowych gier, a portowanie na nowe systemy operacyjne starych juz wyprodukowanych. TZN np załóżmy że mam gre Fallout która działa np tylko pod windows 95 albo tylko pod DOS i chciałbym, zrobic jej remake np zeby działała pod win 7 32/64 bit. Jak odczytywac kod ze starych gier i go przekompilowac itd. Tego nie wiem, dlatego zadaje pytanie w dziale Newbe a odpowiedz "to co normalnie" w tym przypadku jest dla mnie zadną odpowiedzą - bo co to jest w takim razie to co normalnie? Btw z tego co slyszalem to nie ma glupich pytan są tylko glupie odpowiedzi.

0

Jak odczytywac kod ze starych gier i go przekompilowac itd.

Hasło do google'a którego szukasz to reverse engineering (inżyniernia wsteczna)

Btw z tego co slyszalem to [błąd ortograficzny] ma glupich pytan są tylko glupie odpowiedzi.

Zajrzyj do działu Perełki, nieźle się zdziwisz.

0

Skoro zadajesz takie pytania to zapomnij o tym ;]
Jak odczytywać kod? Skądś źródła musisz zdobyć ale i tak wątpie żeby coś z tego wyszło.

0

reverse engineering, o to mi głównie chodziło z tego co widzę. Dzięki za odpowiedz, reszte już znajdę. Pozdrawiam.

0

na RE by ci zeszło wielokrotnie więcej czasu niż napisanie gry od nowa
odtwarzanie kodu nie ma sensu bo głównie składają się ze sztuczek omijających ograniczenia sprzętowe
przykładowo większość animacji tła nie była tak naprawdę animacjami tylko statycznym obrazem a w pamięci była zmieniana tylko mapa kolorów
teraz nie ma sensu tego robić bo CPU/GPU sobie spokojnie poradzi z prawdziwą animacją

jedynie RE mógłbyś zastosować do poznania formatów plików dźwiękowych czy graficznych, ale po pierwsze podejrzewam że i tak chciałbyś odświeżyć grafikę i poprawić jakość dźwięków, a po drugie te formaty prawdopodobnie i tak są już gdzieś opisane bo większość gier była robiona na jednych i tych samych silnikach których nie było zbyt wiele

przykładowo prawie wszystkie przygodówki z czasów DOSa były zrobione w silniku SCUMM

w skrócie - moim zdaniem najłatwiejszym sposobem na odtworzenie gry (gdy nie ma się kodów źródłowych w normalnym języku), jest napisanie jej od nowa zwyczajnie wzorując się na oryginale

0

Rozumiem, mniej wiecej zaczynam sie domyslac jakich informacji szukac. Dzieki za odpowiedzi chetnie poczytam inne odpowiedzi :)

0

Ja za to podam link do polskiego projektu, który "wskrzesił" grę Syndicate.
Link do bloga jednego z autorów z krótką notatką na temat: http://gynvael.coldwind.pl/?id=277
Strona projektu: http://swars.vexillium.org/
Należy zaznaczyć, że nie był on tworzony przez programistów z pierwszej łapanki, bo takie przedsięwzięcie wymaga nie lada wiedzy ;)

Dodatkowo jeszcze jeden ciekawy artykuł dotyczący RE kodu starej gierki: http://fabiensanglard.net/anotherWorld_code_review/index.php

0
unikalna_nazwa napisał(a)

jedynie RE mógłbyś zastosować do poznania formatów plików dźwiękowych czy graficznych

http://gynvael.coldwind.pl/?id=279
http://swars.vexillium.org/

0

dokladnie o czyms takim mówie. Z tego co widzę RE bylo wykorzystane przy tym projekcie, ciekawi mnie na jaki temat trzeba jeszcze posiadac wiedze :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1