resource ikony, bitmapy

0

Jak prawidlowo powinienem zaladowac np. ikone, bitmape z resourc'ow i wykorzystac je w kodzie? Pobralem sobie programik tworzacy resource'y (.rc), zwie sie resEdit i wszystko fajnie, sprawnie, tworze projekt (.rc) i laduje do niego pliczki np. ikony, bitmapy. On tworzy identyfikatory do nich i ustawia sciezki. Nastepnie do zakładki "Resource files" w visual studio importuje tego resource'a. W miejscu (.cpp) gdzie chce wykorzystac ikone, bitmape z resource'a includuje header'a, ktorego otrzymalem od resEdita (zawierajacy definicje identyfikatorow). Nastepnie posluguje sie makrem MAKEINTRESOURCE(i) (gdzie "i' to identifikator pliku z resource'a) w funkcji LoadBitmap/Image. Gdy uruchomie program, dostaje crasha bez jakiegokolwiej informacji od debuggera. Ale gdy nie uzywam plikow z resource'a, ale z bezposredniej sciezki do pliku to wszystko jest w porzadku. Co tu moze dolegac?

0

Jeśli dobrze rozumiem to korzystasz z c++/CLI to mogę ci coś doradzić. Powiem szczerze nad zasobami męczyłem się kilka dni i w końcu dałem za wygraną. Niby działało jak uruchamiałem z poziomu visuala ale jak odpalałem samego exe to piszczał że brak pliku res który jak wiadomo został wbudowany w exe. Jeśli chodzi ci o drobne obrazki do max bodajże 200x200px to możesz użyć komponentu imagelist z tym jednym że musisz pamiętać że w jednym imageliście musza znajdować się pliki o takich samych właściwościach (tzn visual wszystko dostosuje do pierwszego obrazka na liście) np ikony 16x16. Jest to tak naprawdę statyczna tablica obrazków.

0

nie, nie. ja korzystam z natywnego cpp.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1