sfml na linuxa

0

Próbuje zainstalować sdk sfml według instrukcji http://www.sfml-dev.org/tutorials/1.6/start-linux.php
W terminalu doSZEDŁem do etapu:
~/Downloads/SFML-1.6$ sudo make install SFML-1.6

i w wyniku dostałem:

make[1]: Entering directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML'
make[2]: Entering directory `/homeDownloads/SFML-1.6/src/SFML/System'
make[2]: Leaving directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/System'
make[2]: Entering directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/Window'
make[2]: Leaving directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/Window'
make[2]: Entering directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/Network'
make[2]: Leaving directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/Network'
make[2]: Entering directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/Graphics'
make[2]: Leaving directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/Graphics'
make[2]: Entering directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/Audio'
make[2]: Leaving directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML/Audio'
make[1]: Leaving directory `/home/Downloads/SFML-1.6/src/SFML'
make: *** No rule to make target `SFML-1.6'.  Stop.

Kiedy próbuje skompilowaniu programu clock.cpp i jego próbie otworzenia dostaje info:
./clock: error while loading shared libraries: libsfml-system.so.1.6: cannot open shared object file: No such file or directory

Jest ktoś w stanie mi pomóc?

0

*doszedłem

A co zrobiłeś wcześniej, jakie masz distro?

0

Wcześniej nic nie robiłem, wykonałem tylko to co podałem w pierwszym poście.

0

No ale jakie masz distro? Czemu nie zainstalujesz gotowych pakietów dedykowanych Twojej dystrybucji?

0

Ubuntu

0

zainstaluj systemowym apt-get install libcsfml-dev

0

Dalej jestem w tym samym miejscu co byłem, nikt nie umie napisać prosto jak z terminala zainstalować tą biblioteke?

0

Udało mi się zainstalować biblioteki i skompilować program:

#include <SFML/System.hpp>
#include <iostream>

int main()
{
    sf::Clock Clock;
    while (Clock.GetElapsedTime() < 5.f)
    {
        std::cout << Clock.GetElapsedTime() << std::endl;
        sf::Sleep(0.5f);
    }

    return 0;
}

Po próbie skompilowania tego programu:

#include <SFML/Window.hpp>

int main()
{
    sf::Window oknoAplikacji( sf::VideoMode( 400, 400, 32 ), "Wprowadzenie" );
    //sf::Window oknoAplikacji;
	//oknoAplikacji.Create( sf::VideoMode( 400, 400, 32 ), "Wprowadzenie", sf::Style::Fullscreen );
	
	while( oknoAplikacji.IsOpened() )
    {
        oknoAplikacji.Display();
    }
    return 0;
}

Dostałem w terminalu odpowiedź:

[email protected]:~/Downloads$ g++ -c 1.cpp
In file included from /usr/local/include/SFML/Window.hpp:40:0,
                 from 1.cpp:1:
/usr/local/include/SFML/Window/OpenGL.hpp:47:23: fatal error: GL/gl.h: No such file or directory
compilation terminated.

NIe wiem co mam zrobić żeby pozbyć się tego fatal error? Przecież zainstalowałem biblioteke libcsfml-window, więc o co kaman?

1

Potrzebujesz nagłówków OpenGL, które zasadniczo powinny być z Mesy. Zainstaluj coś co ma w nazwie zarówno mesa jak i dev (stawiam na libgl1-mesa-dev), dziw bierze, że manager pakietów nie zainstalował tego jako zależność do libcsfml-dev skoro jest to wymagane. Ubuntu ma do tej roboty graficzne managery, włączaj je i szukaj.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1