Program na obliczanie pola kwadratu i prostokąta .

0

Witam mam prośbe potrzebuje na poniedziałek program który będzie obliczał pole kwadratu i protokąta , ale żeby było trudniej musze użyć dziedziczenia . Próbowałem wszystkiego .. będę wdzięczny jak mi pomożecie . oto jak musi program wyglądać :

#include "stdafx.h"
#include <iostream>
using namespace std;

class Prostokat {
	protected:
		int A, B; 
	
	public:
		void pobierz()
  {
	  cout << "PODAJ A: ";
	  cin >> A;
	  cout << "PODAJ B: ";
	  cin >> B;
  }

		
};
class Klasa1 :public Prostokat

{
  int k;
public:
  void oblicz_k()
  { 
     k = A*B; 
  } 
  void wyswietlk()
  { 
     cout <<"Dziedziczenie 1, WYNIK: " << k << endl; 
  }
};

int main ()
{
	Klasa1.oblicz_k;
	Prostokat.pobierz;
	system("PAUSE");
	return EXIT_SUCCESS;
}
0
#include <iostream>

class Rectangle
{
public:
    Rectangle(int p_width, int p_height) :
        width(p_width), height(p_height) {}

public:
    int getArea() 
    {
        return width * height;
    }

private:
    int width;
    int height;
};

class Square : public Rectangle
{
public:
    Square(int width) : 
        Rectangle(width, width) {}
};

int main()
{
    Rectangle rect(10, 20);
    Square square(10);

    std::cout << rect.getArea() << std::endl;
    std::cout << square.getArea() << std::endl;

    return 0;
}

//Output:
//200
//100
0

O boże... Zrób sobie klase Figura, jako klasę abstrakcyjną, dodaj w niej pare metod wirtualnych, jak np.GetArea(); itd.
Ogólnie ten kod to MASAKRA

1
#include <iostream>
#include <cmath>
class Figura{
public:
    virtual float pole() const{
        return -1.0;
    }
};

class Kwadrat : public Figura{
public:
    Kwadrat( const float bok ) : a( bok ) {}
    float pole() const{
        return a * a;
    }
private:
    float a;
};

class Kolo : public Figura{
public:
    Kolo( const float promien ) : r( promien ) {}
    float pole() const{
        return M_PI * r * r;
    }
private:
    float r;
};

void wyswietlPole( Figura& figura ){
    std::cout << figura.pole() << std::endl;
    return;
}

int main(){
    Figura jakasFigura;
    Kwadrat jakisKwadrat( 5 );
    Kolo jakiesKolo( 3 );
    Figura* wskJakasFigura = 0; 
  
    std::cout << jakasFigura.pole() << std::endl;
    std::cout << jakisKwadrat.pole() << std::endl; 
    std::cout << jakiesKolo.pole() << std::endl; 

   
    wskJakasFigura = &jakasFigura;
    std::cout << wskJakasFigura->pole() << std::endl; 
    wskJakasFigura = &jakisKwadrat;
    std::cout << wskJakasFigura->pole() << std::endl; 
    wskJakasFigura = &jakiesKolo;
    std::cout << wskJakasFigura->pole() << std::endl; 

    wyswietlPole( jakasFigura ); 
    wyswietlPole( jakisKwadrat ); 
    wyswietlPole( jakiesKolo ); 

    return 0;
}
0

ale chodzi mi o najprostszy program , chodzę do drugiej klasy technikum i nie robiliśmy dość skomplikowanych programów , a ja niestety mam problem z tym .. np. Kwadrat( const float bok ) : a( bok ) {} , nawet nie wiem co to oznacza . musicie my wybaczyć ale szukałem wszędzie na internecie czy nawet próbowałem sam zrobić ten program i nic . a nie ma kto mi pomóc w tym ..

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1