Dźwięk motocykla/samochodu - jak zrobić

0

Witam, mam pytanie jak można zrobić coś takiego że za pomocą jakiego suwaka czy czegokolwiek będę inicjował dźwięk silnikowy tak że im dalej przesunę/im dłużej przytrzymam tym większe będą obroty.

Kompletnie nie mam pojęcia jak się do tego zabrać dlatego proszę o pomoc ;)

Z góry dziękuję :D

0

pomoże ktoś jeszcze... ?

bardzo proszę o pomoc nie mogę nic znaleźć w internecie

2

nie mogę nic znaleźć w internecie

Nawet kolega ci podał link bezpośredni, czy jesteś pewien że nic nie ma?

0

nie wiem jak mam to odnieść do delphi, brak tam jakiegokolwiek kodu, niewiele z tego rozumiem...

nie oczekuje gotowca ale chociaż jakiegoś nawiązanie jakie funkcje.... jak się do tego zabrać

3

Muszę cię rozczarować: większość problemów, z którymi spotykają się programiści to nie jest przeciągnięcie gotowego komponentu na formę.

0

rozumiem to, znam już pewne podstawy z jakich funkcji/komponentów powinienem skorzystać ?

0

Przecież Rev podał ci linka. Można to zrobić zwiększając 'pitch' dźwięku, poszukaj biblioteki, która obsługuje regulację tej właściwości.

0

jest jakaś stronka z bibliotekami albo jakieś hasła bym poprosił bo przy wy;(szukiwaniu biblioteki delphi - pitch biblioteki delphi - dźwięk itp. nic nie znalazłem ;(

0

nadal nic ;(

7

Co nadal nic?
Naucz się troszeczkę programować, a potem wymyślaj takie zadania. To nie jest Twój poziom. Copy&Paste to nie jest metoda programowania.
Twoim problem nie jest to, że nie wiesz, jak to zrobić w Delphi. Twoim problem jest to, że w ogóle nie wiesz, jak to zrobić.

0

znajdzie się ktoś to poratuje jakąś wiedzą ?

0

Pokombinuj, z bass.dll albo fmod.dll, chociaż nie wiem czy pozwolą one na zmienianie pitch sampla, bo nie doszukałem się tego w nich. Inne rozwiązanie - bardziej "hardcorowe", ale też tak można kombinować. To stworzyć w jakimś Trackerze (polecam albo oldskoolowy FastTracker 2 pod DosBoxem, albo jego niedkonończony odpowiednik, ale działający na nowych maszynach MilkyTracker moduł *.xm. W owym module dodajesz wcześnej przygotowany sampel silnika w podstawowej nucie na przykład C w piątej oktawie (jeżeli tak będzie brzmiał naturalnie - odsłuchaj). Nie jestem muzykiem, kiedyś tylko amatorsko tworzyłem moduły, ale były tandetne. Ale postaram się wyjaśnić Ok, to następnie skok do kolejnego pustego patterna (polecenie B i numer patterna z tego co widze w modułach trackerowych jakie mam na dysku). No i teraz masz tak: pattern 00 - dźwięk normalny się zaczyna, pattern 01 - pusty ze skokiem przez polecenie B do samego siebie, pattern 02 - przyśpieszanie silnika, pattern 03 zwalanianie silnika. One mogą skakać po nieznacznym zwiększeniu pitch sampla do pustego patterna. Przyśpieszenie uzyskasz przez polecenie 1xx (portamento up czy jak to się tam pisze), a zwalnianie przez 2xx. To są podstawy klecenia modułów. Po więcej informacji użyj google. Następnie moduł można wrzucić do zasobów, a do jego odtwarzania można użyć ufmod (mikromod), który nie rozpycha exeka i działa również pod delphi, a dołaczona do niego jest dokumentacja i przykłady w kilku językach. Posiada on polecenie UFMOD_Jump2Pattern, które Tobie się przyda. Następnie na formatce dajesz na przykład dwa przyciski do regulacji prędkości. Teraz na przykłąd w FormCreate ładujesz z zasobów moduł i go odtwarzasz, przycisk w lewo skacze do na przykład patternu 03 czyli zwalnia, przycisk w prawo do patternu 02 i przyśpiesza. Wszystko procedurą UFMOD_Jump2Pattern. Nie masz sampla silnika? To go wygoogluj albo nagraj złożonymi ustami do mikfofonu dłuzsze "pfrrr" - takie jakby pierdzenie ;) A jak chcesz przykładowy sampel ciuchci to sobie pobierz ten moduł z: http://www.modules.pl/?id=module&mod=864 i wydobądź sobie sampel o nazwie przem atari engine (numer $14). ma on od razu ustawioną dobrze dobraną pętlę (loop) i podstawowo odtwarza się w nucie C (do) i oktawie 4 (czyli klawisz "Z" bez zmieniania oktawy podstawowej klawiszami funkcyjnymi w trackerze). No rozpisałem się, ale nie mogę patrzeć jak się po prostu pierd... z tak prostym zagadnieniem i nie szukasz rozwiązań i nie kombinujesz samodzielnie. Ja nie mogąc znaleźć biblioteki ani sposobu na zmiane pitchu dźwięku, ale na pewno takie są i o wiele łatwiejsze niż opisałem, to bym kombinował tak jak opisałem. Plusem rozwiązania jest to, że można je użyć w aplikacji WinAPI, exek nie puchnie, ufmod jest mały i zgrabny. Minus, że trzeba ogarnąc trackery, ale podstawowe ich używanie jest banalne, nie potrzeba do tego wykształcenia muzycznego, tylko znajomośc angielskiego i poczytanie helpa o efektach i klawiszologi (te ma dobrze opisane większośc rozwijanych trackerów). Także nie pisz, ze nie wiesz - tylko jak rusz tyłek i pokombinuj trochę sam :P Powodzenia :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1