Pokombinuj, z bass.dll albo fmod.dll, chociaż nie wiem czy pozwolą one na zmienianie pitch sampla, bo nie doszukałem się tego w nich. Inne rozwiązanie - bardziej "hardcorowe", ale też tak można kombinować. To stworzyć w jakimś Trackerze (polecam albo oldskoolowy FastTracker 2 pod DosBoxem, albo jego niedkonończony odpowiednik, ale działający na nowych maszynach MilkyTracker moduł *.xm. W owym module dodajesz wcześnej przygotowany sampel silnika w podstawowej nucie na przykład C w piątej oktawie (jeżeli tak będzie brzmiał naturalnie - odsłuchaj). Nie jestem muzykiem, kiedyś tylko amatorsko tworzyłem moduły, ale były tandetne. Ale postaram się wyjaśnić Ok, to następnie skok do kolejnego pustego patterna (polecenie B i numer patterna z tego co widze w modułach trackerowych jakie mam na dysku). No i teraz masz tak: pattern 00 - dźwięk normalny się zaczyna, pattern 01 - pusty ze skokiem przez polecenie B do samego siebie, pattern 02 - przyśpieszanie silnika, pattern 03 zwalanianie silnika. One mogą skakać po nieznacznym zwiększeniu pitch sampla do pustego patterna. Przyśpieszenie uzyskasz przez polecenie 1xx (portamento up czy jak to się tam pisze), a zwalnianie przez 2xx. To są podstawy klecenia modułów. Po więcej informacji użyj google. Następnie moduł można wrzucić do zasobów, a do jego odtwarzania można użyć ufmod (mikromod), który nie rozpycha exeka i działa również pod delphi, a dołaczona do niego jest dokumentacja i przykłady w kilku językach. Posiada on polecenie UFMOD_Jump2Pattern
, które Tobie się przyda. Następnie na formatce dajesz na przykład dwa przyciski do regulacji prędkości. Teraz na przykłąd w FormCreate ładujesz z zasobów moduł i go odtwarzasz, przycisk w lewo skacze do na przykład patternu 03 czyli zwalnia, przycisk w prawo do patternu 02 i przyśpiesza. Wszystko procedurą UFMOD_Jump2Pattern
. Nie masz sampla silnika? To go wygoogluj albo nagraj złożonymi ustami do mikfofonu dłuzsze "pfrrr" - takie jakby pierdzenie ;) A jak chcesz przykładowy sampel ciuchci to sobie pobierz ten moduł z: http://www.modules.pl/?id=module&mod=864 i wydobądź sobie sampel o nazwie przem atari engine
(numer $14). ma on od razu ustawioną dobrze dobraną pętlę (loop) i podstawowo odtwarza się w nucie C (do) i oktawie 4 (czyli klawisz "Z" bez zmieniania oktawy podstawowej klawiszami funkcyjnymi w trackerze). No rozpisałem się, ale nie mogę patrzeć jak się po prostu pierd... z tak prostym zagadnieniem i nie szukasz rozwiązań i nie kombinujesz samodzielnie. Ja nie mogąc znaleźć biblioteki ani sposobu na zmiane pitchu dźwięku, ale na pewno takie są i o wiele łatwiejsze niż opisałem, to bym kombinował tak jak opisałem. Plusem rozwiązania jest to, że można je użyć w aplikacji WinAPI, exek nie puchnie, ufmod jest mały i zgrabny. Minus, że trzeba ogarnąc trackery, ale podstawowe ich używanie jest banalne, nie potrzeba do tego wykształcenia muzycznego, tylko znajomośc angielskiego i poczytanie helpa o efektach i klawiszologi (te ma dobrze opisane większośc rozwijanych trackerów). Także nie pisz, ze nie wiesz - tylko jak rusz tyłek i pokombinuj trochę sam :P Powodzenia :)