Od jakiegoś czasu próbuje pojąć obiektowość. Postanowiłem zrobić minigierke na której użyje w praktyce wszystkiego tego co się do tej pory nauczyłem.
Gra miała troche przypominać tomagachi tyle że kierujemy żulem.
Zrobiłem klase bzową żul i 3 klasy dziedziczące
-jajko
-junior
-senior
Chciałem aby postać rozwijała się w trakcie gry... po jakimś czasie się wykluła i z jajka zrobił się junior a potem senior.
No i właśnie mam z tym problem.. Na samym początku myślałem że zrobie po prostu coś w tym stylu
c_zul zul = new c_jajko();
//
//potem po tym jak sie jajko wykluje
zul = c_junior;
// i na następnym stadium ewolucji
zul = c_senior;
Chciałem ciągle korzystać z jednego obiektu "zul" ale niestety nie wiedziałem (ale laik ze mnie xD ) że w ten sposób nie będe miał dostępu do metod z klas dziedziczących. Np gdy zul jest juniorem chciałem aby dodatkowo mógł okradnąć babcie.
Nie mam teraz zielonego pojęcia jak program dalej pociągnąć..
link do całego kodu
http://chomikuj.pl/Mine-craft/zulek.rar