Rysowanie w konsoli [prostokąt i kula]

0

Witam.
Napisałem sobie w C++ taką totalnie mini gierkę, która pozwala za pomocą strzałek poruszać się po konsoli obiektem "X".
Chciałbym jednak teraz zamienić owy obiekt "X" na kulkę np. zieloną.
Niestety kompletnie nie mam pojęcia jak to zrobić.
Czy moglibyście dać mi jakieś linki/tutoriale?

To raz a dwa tak, szukałem w google ale nie znalazłem nic sensownego dlatego zdesperowany piszę tutaj.
Chciałbym też uzyskać odpowiedź na pytanie czy gry typu arkanoid i pong opłaca się robić w trybie tekstowym czy lepiej użyć do tego bibliotek typu QT czy allegro?

0

Mój kolega pisał gry w konsoli, udostępnia je jako OpenSource, podaje linka do jego bloga http://orange-code.blogspot.com/p/archiwum.html , jakieś prostokąty tam w grach widzę, obczaj czy o to Ci chodzi

0

No mniej więcej, dzięki :)
Ale tam mam gotowy kod a ja bym potrzebował...coś raczej ala tutoriale ;)

0

Co do kulki możesz "rysować" o zamiast x, z zielenią będzie większy problem. Generalnie do takich rzeczy to już raczej biblioteka graficzna a nie konsola (która z założenia służy do wypisywania tekstu)

0

Funkcja
SetConsoleTextAttribute(HANDLE hantelka, WORD attributes); //tu możesz ustawić np kolor
handle konsoli uzyskasz
HANDLE hantelka = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);

a do miejsca gdzie chcesz mieć kursor
SetCursorPosition(int x, int y);

Sam się dzięki tobie czegoś nauczyłem :D

Jeszcze jedno.
Jak checsz narysowac prostokącik w konsoli to zmieniasz czcionkę z System na Terminal (zobacz sobie w tablicy znaków jakie uzyskasz znaki i jakie są ich kody)
funkcja SetConsoleCurrentFontEx
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms686200(v=vs.85).aspx

0

Ciesze się, że czegoś się nauczyłeś ale to co mi powiedziałeś to ja wiem.
A funkcję gotoxy sobie sam napisałem akurat ;)

0

@up - to czego właściwie chcesz?

Jeśli chcesz narysować koło, trójkąt albo inny obrazek na konsoli inaczej niż za pomocą znaków ASCII to uprzedzam że się nie da. Ubuntuser (niby ubuntu user a WinAPI zna :P ) podał najlepsze i jedyna rozwiązanie.

0

Myślałem, że znajdzie się jakaś instrukcja typu...

draw.squere(wymiary x,y); 

:D
A tu się okazuje, że muszę sobie piksele rozkładać jeden po drugim...o nie nie :) To ja już wolę robić aplikacje użytkowe.

0

Znaleźć by się pewnie znalazła, tyle że w bibliotekach graficznych, i nie była bo to już konsola tylko "okienko" programu ew program w trybie pełnoekranowym

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1