pętle i rysowanie gwiazdek

0

Witam po raz 2 zaczynam przygodę i zgodnie z radą kolegów z forum zaczynam od czegoś prostszego...
a jednocześnie mam prośbę o podanie kodów źródłowych lub pomysłów.
Chciałbym żeby program rysował różnokolorowe gwiazdki i odbijał się od ścian ekranu :D taki ale wężyk :D dziękuję z góry za pomoc i podpowiedzi...
Pozdrawiam Tadeusz.

0

chodzi oczywiście o węża a nie o program:D

0

pokaż, co napisałeś i napisz, z czym masz problem

1

Ty na prawdę myślisz, że napiszesz 30 wyrazów na forum i ktoś dobry, napisze Ci kod, ot tak, bo napisałeś?
Ja dam Ci podpowiedzi:
a) - zacznij się uczyć.
b) - chcesz kody źródłowe, napisz ogłoszenie w dziale praca, lub sobie wygooglaj.

0
kacu666 napisał(a)

mam prośbę o podanie kodów źródłowych lub pomysłów.

Wymyślać implementacje problemu też trzeba się nauczyć. To jest właśnie sztuka programowania. Zacznij myśleć, a jak będziesz miał pomysł to podziel się z nami, na pewno pomożemy.

0

łatwo wam ekspertom mówić... początkujący jestem i wiem jedynie że jakąś pętle będę musiał użyć i funkcję if.
tylko nie mam pojęcia jak ort! tą funkcję
tyle napisałem i dalej nie mam pomysłu :(

#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;

int main()
{
int n,i,j;
cin>>n;
int main=n-1,spacje2=0;
for (int i=1;i<=n;i++)
getch();
return 0;
}

0

czy ktoś mógłby mnie chociaż naprowadzić jak to zacząć proszę??

0

Nie. Rysowanie gwiazdek to nie jest coś prostego. Przeczytałeś już jakąś książkę? Zacznij od tego.
Tak swoją drogą: wężyk nie odbija się od ścian...

0

nie chodzi mi o grę tylko o pseudo wygaszacz który zaczyna się dajmy na to ze środka dochodzi do brzegu ekranu odbija się od niego i leci do drugiego brzegu :D
próbowałem przerobić program rysujący piramidki ale mi nie wychodzi...

2

struct iMap
{
int x;
int y;
int val;
};
const int X_MAX_SIZE = 40;
const int Y_MAX_SIZE = 15;

void redraw_map( iMap _Map[][40] )
{
for( int y = 0; y < Y_MAX_SIZE; ++y )
for( int x = 0; x < X_MAX_SIZE; ++x )
if( _Map[y][x].val == 0 )
cout << " ";
else if( _Map[y][x].val == 1 )
cout << "X";
else if( _Map[y][x].val == 2 )
cout << "*";
}

EDIT:
Chcesz napisać pierwszy program z wykorzystaniem biblioteki graficznej?
Gratuluję pomysłu.

0

bardzo fajnie tylko gdzie to wstawić :D zaczynam (jestem na 100stronie symfoni) naukę :D

3

Posłuchaj kacu666, nie da się przeskoczyć niektórych rzeczy.. Weź się porządnie za naukę podstaw, a za 5 miesięcy napiszesz swojego wężyka..

2

Dokończ książkę, zrób pare łatwych programów a potem zacznij bawić się w pisanie prostych gier konsolowych, a następnie zacznij bawić się GUI i bibliotekami graficznymi

3

rozumiem zapaliłem się do tego ale zapomniałem że nic nie umiem macie rację czytać i ćwiczyć
:D

0

Ten post nie tylko nic nie wnosi, co demotywuje autora, po co?

0

Przykro mi że zamiast zachęcać wyśmiewacie się...

0

koledzy w symfoni c++ o pętlach znalazłem coś takiego i przerobiłem troszkę.

#include <iostream>
int main()
{
int ile;

cout << "liczba: ";
cin >> ile;

cout << "\n No to narysujemy wszystkie " << ile << " : ";

while (ile)
{
cout << "*";
ile = ile - 1;
}

cout << "koniec"
}

jak zrobić żeby szło pod skosem?? a nie *************.
z tego co rozumuję trzeba dodać 2 zmienną. a żeby odbijała się od ścianek trzeba ograniczyć instrukcją if. tylko jakie parametry ma okno programu?

1
while(ile)
{
     for( int i = ile; i > 0; --i)
          cout << " ";
     cout << "*\n";
     ile -= 1;
}
0

wstawiłem do kodu zamiast tamtej pętli i nie działa rysuje gwiazdki ale wygląda to na losowe działanie a jak wstawiam pod pierwszą pętlą to nie działa całkiem ta 2 pętla:(

0

jest problem z tym kodem rysuje gwiazdki pod skosem ale jedna jest w innej części ekranu. da się to jakoś poprawić?

 while(ile)
{
     for( int i = ile; i > 0; --i)
          cout << " ";
     cout << "*\n";
     ile -= 1;
}

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1