jak sprawdzić kolizje?

0

Piszę grę Arkanoid. Mam 200 cegiełek, z których każda ma współrzędne x,y lewego górnego rogu oraz w,h - szerokość i wysokość. Mam też paletkę z takimi samymi parametrami. W końcu mam kulkę ze współrzędnymi x,y (lewy górny róg) oraz średnicę R. Jak wyliczyć czy piłka trafiła w cegiełkę albo w paletkę?

0

napisz sobie funkcję która sprawdza czy okrąg o współrzędnych x,y i promieniu R przecina odcinek x1,y1,x2,y2. następnie napisz funkcję która sprawdza czy okrąg (x,y,R) zawiera się w prostokącie (x,y,w,h) i wykorzystaj do tego funkcje sprawdzającą czy okrąg przecina odcinek (jeśli piłka może wejść w całości w klocek powinieneś sprawdzić też czy może znaleźć się w środku). jak masz te funkcje to sprawdzasz po kolei czy nastąpiła kolizja z którymś z klocków i później sprawdzenie czy piłka uderzyła w paletke.

0

Jest też metoda intersects(); ale nie chce mi się podawać linka.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0