Jak w Netbeansie zmieniać w kodzie rzeczy związane z GUI

0

Pytanie moje brzmi jak w Netbeansie zmieniać w kodzie rzeczy związane z GUI?
Chodzi mi o to, że jak tworze nowy element korzystając z edytora np. combobox'a to nie wiem jak zmieniać wartości w nim (poza tym menu z prawej). Możliwość zmian w kodzie jest zablokowana a tam chciałbym pracować aby dynamicznie zmieniać wartości w comboboxie w zależności od czegoś tam nieważne.

0

Mogę zapytać inaczej:
Mianowicie czy da się w Netbeans wyłączyć blokadę edycji kodu tworzonego przez IDE? tak żeby się tworzył ale miałbym do niego prawa edycji?

0

Wszystko da się zrobić w tym graficznym edytorze GUI bez głupich hacków. Jeśli masz zamiar ręcznie pisać kod GUI to lepiej napisz go od zera, a nie babraj się w tonie wygenerowanego kodu.

Jeśli jesteś jednak uparty, to możesz wywalić plik .form. NetBeans go nie wyświetla osobno, więc musisz go usunąć jakoś zewnętrznie. Potem NetBeans nie będzie blokował edycji pliku .java, ale z drugiej strony stracisz możliwość edycji GUI poprzez graficzny edytor.

0

Jak mam comboBoxa to jak zmienić jego itemy?
Domyślnie jest Item 1 - 4, mogę przez edytor je zmienić ale tylko na jakieś tam napisy a ja chciałbym, żeby jakoś zrobić aby program pobierał skądś wartości do cboxa
np. mamy
String p = "placek";
String k = "kalafior";
i chce żeby program je wstawił jako itemy do cboxa.
Mam nadzieję, że nie zamotałem

(Pewnie chodzi o metodę addItem tylko nie wiem gdzie mam napisać)

i dzikie za poprzednia odpowiedz Wibowit;]

0

Od tego jest ComboBoxModel. Widać, że jesteś nowicjusz w Swingu, polecam zapoznać się z tutorialem: http://docs.oracle.com/javase/tutorial/uiswing/index.html
Listenery, Containery, Renderery, Layouty, Modele, etc to powinny być dla ciebie w pełni zrozumiałe pojęcia, jeśli programujesz w Swingu.

0

Dzięki i rada zgodna z Twoim podpisem;pp
Posiedzę teraz nad tym


Jako, że doszedłem jak to wszystko ma być opisze tutaj jeżeli ktoś miałby kiedyś taki sam problem:
Mianowicie jak mamy naszego comboBoxa utworzonego przez designera możemy kliknąć prawym i wybrać custom code.
jComboBox1.setModel(new javax.swing.DefaultComboBoxModel(new String[] { placek, "Item 2"}));
Zmieniamy
jComboBox1.setModel(new javax.swing.DefaultComboBoxModel(new String[] { placek, ciasto }));
Oczywiśćie mamy już utworzone zmienne:

private String placek= "placek";
private String ciasto= "ciasto";
 

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1