[C++ / Allegro] Tworzenie menu gry

0

Chcę napisać prostą grę i właśnie zacząłem tworzenie menu. Mój problem polega na tym że bitmapa która pokazuje pozycje w menu nie porusza się tak jak powinna.

while(!key[KEY_ESC])
    {
       if(key[KEY_DOWN])
       {
          if (menu_pos_var = 1)
          {
             menu_pos_var = 2;
             refresh_menu();
             blit(menu_pos,screen,0,0,260,327,menu_pos->w,menu_top->h);
             readkey();
          }
          else if (menu_pos_var = 2)
          {
             menu_pos_var = 3;
             refresh_menu();
             blit(menu_pos,screen,0,0,260,407,menu_pos->w,menu_top->h);
          }
       } 
    }

Kiedy nacisnę strzałkę w dół pozycja bitmapy zmienia się tylko za pierwszym razem, potem już nie reaguje.

0

readkey() przenieś na koniec pętli. Chociaż ja bym to zrobił inaczej: readkey() na początek, a pętle zmienił na do...while.

Czemu nie zrobisz menu_pos_var++ zamiast ifa dla każdej pozycji menu. Pozycję bitmapy możesz wyliczać na podstawie tej zmiennej.

0

Zamiast:

if (menu_pos_var = 1)

Powinno być;

if (menu_pos_var == 1)

Tak samo z drugim if'em

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1