Witam!
Otoz tworze 'gre' za pomocą allegro w C++, do obsługi dźwięku wykorzystałem bibliotekę audiere. Mam pewien problem. Postanowiłem zrobić funkcje opcje. Znajduje sie w niej zakladka 'dzwiek' tam postanowilem zrobic wyciszanie muzyki (w menu i w grze)za pomocą klikanych guziczkow, niestety nie mam pojecia jak zmienic wartosc zmiennych globalnych (2 zmienne volume jedna odpowiedzialna za menu druga za gre).
Zmienne globalne:
float volume=1.0;
float volume2=1.0;
funkcja odpowiedzialna za sciszanie
float glos(float vol)
{
vol=vol-0.1;
return vol;
}
opcja 'dzwiek'
// =================== dzwiek =================//
void dzwiek()
{
sound = load_bmp("sound.bmp", default_palette);
while (!key[KEY_ESC])
{
myszka();
masked_blit( sound,bufor, 0, 0, 0, 0, sound->w, sound->h );
if (mx >= 470 && mx <= 515 && my >= 110 && my <= 155 && mb == 1)
{
glos(volume-0.1);
}
if (mx >= 540 && mx <= 590 && my >= 110 && my <= 155 && mb == 1)
{
glos(volume2-0.1);
}
textprintf_ex( bufor, font, 26, 26, makecol( 200, 200, 200 ), - 1, "Myszka x = %d, y = %d, klawisz = %d !", mx, my, mb );
show_mouse( bufor );
blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 1024, 768 );}
}
Licze na jakies drobne rady, pozdrawiam