Witam!
Mam do zaliczenia projekt.
Postanowiłem zrobić grę w której spadać będą kamienie a użytkownik ma ich unikać.
Niestety nie mam pomysłu jak te kamienie mają spadać.
Założenie jest takie, że ma być kilka kamieni jednocześnie w różnych miejscach (randomowo na osi x) i spadać mają z górnej krawędzi ekranu w dół do momentu nastąpienia kolizji. Prosiłbym o rady jak to wykonać (jakiś schemat, algorytm, wskazówki)
Będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
0
0
Allegro to nie znam, ale ci mogę powiedzieć jak można to zrobić. Zrób klasę kamienia, tam trzymaj texturę, pozycję (X,Y), metodę Update i konstruktor z losowym X. Tworząc ileś tam kamieni w konstruktorze każdego wylosuj X. W Update kamienia odświeżasz pozycję, nie wiem jaką tam prędkość będziesz chciał (najlepiej żeby prędkość Y też była losowa), w metodzie jeszcze sprawdzasz czy nie wyszedł kamień za ekran (kamien.y > clientRect.y), jeżeli tak to resetujesz go z powrotem na pozycję startową tj. -texturaKamienia.Y, po to, aby zaczął faktycznie spadać z góry, a nie pojawiał się w na górze formatki. To chyba tyle.
0
Problem z kamieniami rozwiązałem w dość prosty sposób.
if((kamien_y<=768))
{
kamien_y++;
}
else
{
pkt+=10;
kamien_x=( rand() % 950 ) + 50 ;
kamien_y=0;
}
masked_blit( glaz, bufor, 0, 0, kamien_x, kamien_y, glaz->w, glaz->h );