poruszanie image1 po image 2 myszka

2011-10-03 17:59
0

mam taki kod

var
 B: TBitmap; //deklaracja zmiennej przechowującej obrazek.
begin
 Screen.Cursor := CrNone; //Ukrywanie kursora myszki (nie konieczne)
 B := TBitmap.Create; //Tworzenie obrazka
 B.LoadFromFile('Chars/pingright.bmp'); //Wgrywanie Obrazka z pliku
 B.Transparent := True; //Aktywacja przeźroczystego koloru dla obrazka (Nie konieczne)
 B.TransparentColor := ClFuchsia; //Rodzaj przeźroczystego koloru (Nie konieczne)
 Image1.Canvas.Rectangle(0,0,Image1.Width,Image1.Height); //Tworzenie ramki, dzięki której nasz wczytany obrazek nie będzie pozostawiał śladow...
 Image1.Canvas.Draw(X,Y,B); //Wstawianie obrazka w pozycje (X,Y) dla IMAGE
 B.Free; //Uwolnienie pamięci dla danego obrazka
end;

no i problem : "can only modify an image if it contains a bitmap" probowalem wszystkiego np B.assign(image1.picture);
tworze gre 2d i mam mape jako image2 a image1 to "ludzik" i probuje to wsadzic do mousemove image1 ale nie dziala
mozecie mi pomoc ?

edytowany 3x, ostatnio: eloszek, 2011-10-03 18:05

Pozostało 580 znaków

2011-10-03 19:52
0
eloszek napisał(a)

Image1.Canvas.Rectangle(0,0,Image1.Width,Image1.Height);

Jeżeli błąd masz w tym miejscu to znaczy, że Image1 zawiera grafikę inną niż TBitmap.

czyli mam zmienic na B.canvas.rectangle... ? ale i tak to nic nie pomaga a ten kod jest z faq :) - eloszek 2011-10-03 20:18

Pozostało 580 znaków

2011-10-03 20:23
0

rzeczywiscie juz sobie poradzilem dziekuje Ci pelsta

Jak sobie poradziłeś? - pelsta 2011-10-03 20:33
a co sam nie wiesz jak ? dalem ta sama grafike co wczytuje do bitmapy bo mialy inne formaty a teraz mam problem bo chce zrobic ramke na image1 a i tak mi robi ramke na image2 bezsens... - eloszek 2011-10-03 20:44
Dobrym obyczajem jest aby opisać rozwiązanie problemu. Być może inni z tego skorzystają. - pelsta 2011-10-04 00:52

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0