parametry przycisku

0

Witam, interesuje mnie do czego służą parametry object sender, EventArgs e

private void button15_Click(object sender, EventArgs e)
        {

        }

z tego co się dowiedziałem to w sender jest obiekt, który wywołał zdarzenie, czyli jesli dobrze rozumie, to jak mamy np Form1 i przycisk na nim to naciskajac na przycisk to mamy w sender obiekt Form1 a w EventArgs e mamy parametry z Form1??
Jeśli sie myle to proszę o wytłumaczenie i przykład. Z góry dzięki za pomoc.

0

obiekt, który wywołał zdarzenie czyli button a nie forma

0

Nie, w sender masz przycisk, a w e dodatkowe parametry zdarzenia, w tym przypadku akurat nic konkretnego. Ale już np. dla zdarzenia MouseDown e będzie typu MouseEventArgs i będzie miało właściwości opisujące, który przycisk jest wciśnięty oraz współrzędne myszki.

0

Racja, czyli w object sender znajdzie się button a w EventArgs e znajda sie parametry przycisku

0

Nie parametry przycisku, tylko dodatkowe informacje o zdarzeniu, które obiekt obserwowany (przycisk) chce wysłać do obiektów obserwujących (w tym wypadku tylko formatki).

0

czyli informacje dodatkowe to np połozenie przycisku, ktory przycisk jest nacisniety itp i to wszystko jest wysyłane do form

0

jesli bys mogł podać jakis przykład kiedy i po cos sie to wysyła to byłby wdzieczny

1

Wtedy, gdy chcemy coś wysłać, po to, aby coś z tymi danymi zrobić. Np. gdy wciskasz przycisk myszy, to prawdopodobnie chcesz wiedzieć, który to był przycisk, ile razy wciśnięty, i jakie jest jego położenie na formatce, dlatego twórcy .NET do niektórych zdarzeń myszy wysyłają obiekt klasy MouseEventArgs z tymi danymi.
Poczytaj w jakiejś książce czy tutorialu o tworzeniu własnych zdarzeń, to Ci się powinno rozjaśnić jak to wszystko działa.

0

dzięki wielkie za pomoc

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0