Wysyłanie i odbieranie różnych typów pakietów

0

Witam. Szukałem w necie, ale nic stosownego nie znalazłem. Mianowicie w moim komunikatorze jakoś bym chciał odróżniać co wysyła serwer czy klient czyli odróżnić jaki typ pakietu np. wysyła plik, wysyła wiadomość, wysyła prośbę. Jak to odróżnić? Tzn. mógł bym wysyłać string'iem i go dzielić np. pierwsze ileś bajtów ma typ pakietu - czy to dobre rozwiązanie? W C++ istnieje takie coś jak stringstream i tam takie rzeczy ładnie się robi, a jak to ma się do C#, jaki jest odpowiednik? Jeżeli takie rozwiązanie jest złe to jakie jeszcze zostaje?

0

musisz to wysłać albo w nagłówku pakietu albo w pakiecie inicjującym połączenie

0

Nie musi. Jak sobie zdefiniuje protokół, tak będzie miał.
BTW, nie lepiej wykorzystać XMPP?

0

Nie dopowiedziałem, że piszę to na framework'owych socketach :) W czystym sockecie mogę wysyłać tylko tablicę bajtów, więc myślałem, że jakoś na początku można dać, ale jak to zrobić wysyłając BinaryWriterem, wysyłam string'a i jak w C# podziel.... a w sumie to wiem, przecież tak samo jak z tablicą bajtów można. Dobra, ale czy tak będzie dobrze? Odczytuję string'a i pierwsze dajmy na to hmm 6 bajtów określa typ pakietu - ok or not ok?

0

Może być. Ale dlaczego akurat 6 bajtów (z ciekawości pytam)? Jeden bajt Ci nie styknie na identyfikator rodzaju pakietu?

0

Starczy, ale nie piszę czegoś super zaawansowanego i szybkiego, więc wolę szybciej rozróżniać typ pakietu niż domyślać się co znaczy cuś tam albo mieć listę co znaczy co. Czyli dobrze myślałem, dzięki. A te 6 bajtów czy nawet 10 mnie nie zbawi co nie? :p

0

To zrób sobie Enum dziedziczący po byte do opisywania typów pakietów. Będziesz szybko rozróżniał, a do tego nie będzie totalnego lamerstwa z marnowaniem bajtów na nagłówek.

0

Chodzi ci o klasę? Bo o Enum z dziedziczeniem jeszcze nie słyszałem.

0
xeo545x39 napisał(a)

Chodzi ci o klasę? Bo o Enum z dziedziczeniem jeszcze nie słyszałem.

Radzę sięgnąć po jakąś pozycję, która ci przybliży podstawy C#.

0

Możesz sobie stworzyć stałe z logicznymi nazwami i jednocześnie mające mały rozmiar - po co marnować niepotrzebnie miejsce. Gdy wykorzystasz wszystkie możliwe typy pakietów na 1 bajcie co nawet w grach MMO nie występuje ostatni pakiet z bajtem $FF może zawierać rozwinięcie do dalszych "podkategorii" a najlepiej pobierać ten bajt i w switch'u sobie rozdzielać funkcje dalszej zawartości pakietu.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0