Wysyłanie i odbieranie różnych typów pakietów

2011-09-14 14:50
0

Witam. Szukałem w necie, ale nic stosownego nie znalazłem. Mianowicie w moim komunikatorze jakoś bym chciał odróżniać co wysyła serwer czy klient czyli odróżnić jaki typ pakietu np. wysyła plik, wysyła wiadomość, wysyła prośbę. Jak to odróżnić? Tzn. mógł bym wysyłać string'iem i go dzielić np. pierwsze ileś bajtów ma typ pakietu - czy to dobre rozwiązanie? W C++ istnieje takie coś jak stringstream i tam takie rzeczy ładnie się robi, a jak to ma się do C#, jaki jest odpowiednik? Jeżeli takie rozwiązanie jest złe to jakie jeszcze zostaje?


Co kurła debuguj ten kod i streszczaj się klientowi chce się fixa, a jak nie kurła to odpale visuala i ci pomoge a tego byś nie chciał

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 15:10
0

musisz to wysłać albo w nagłówku pakietu albo w pakiecie inicjującym połączenie


- Ciemna druga strona jest.
- Nie marudź Yoda, tylko jedz tego tosta.
Google NIE GRYZIE!
Pomogłem - kliknij

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 15:15
Kumashiro
0

Nie musi. Jak sobie zdefiniuje protokół, tak będzie miał.
BTW, nie lepiej wykorzystać XMPP?

Pokaż pozostałe 3 komentarze
A znasz znaczenie słowa "musisz"? - Kumashiro 2011-09-14 15:45
ja pierdole - jak chce mieć takie dane to MUSI je wcześniej wysłać - pojął - Misiekd 2011-09-14 15:49
No mogę w pakiecie na początku tak? To też jest wcześniej wysłane? Chyba nie, czy jak? - xeo545x39 2011-09-14 16:48
@Misiekd: z tego wątkotwórca raczej sobie doskonale zdaje sprawę... @xeo545x39: wysyłać możesz na początku, w środku, na końcu, gdzie chcesz. Takie rzeczy definiujesz sobie protokołem. - Kumashiro 2011-09-14 17:38
Ok. Chciałem tylko wiedzieć czy taki jest dobry sposób. - xeo545x39 2011-09-14 17:40

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 15:29
0

Nie dopowiedziałem, że piszę to na framework'owych socketach :) W czystym sockecie mogę wysyłać tylko tablicę bajtów, więc myślałem, że jakoś na początku można dać, ale jak to zrobić wysyłając BinaryWriterem, wysyłam string'a i jak w C# podziel.... a w sumie to wiem, przecież tak samo jak z tablicą bajtów można. Dobra, ale czy tak będzie dobrze? Odczytuję string'a i pierwsze dajmy na to hmm 6 bajtów określa typ pakietu - ok or not ok?


Co kurła debuguj ten kod i streszczaj się klientowi chce się fixa, a jak nie kurła to odpale visuala i ci pomoge a tego byś nie chciał

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 15:35
Kumashiro
0

Może być. Ale dlaczego akurat 6 bajtów (z ciekawości pytam)? Jeden bajt Ci nie styknie na identyfikator rodzaju pakietu?

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 15:37
0

Starczy, ale nie piszę czegoś super zaawansowanego i szybkiego, więc wolę szybciej rozróżniać typ pakietu niż domyślać się co znaczy cuś tam albo mieć listę co znaczy co. Czyli dobrze myślałem, dzięki. A te 6 bajtów czy nawet 10 mnie nie zbawi co nie? :p


Co kurła debuguj ten kod i streszczaj się klientowi chce się fixa, a jak nie kurła to odpale visuala i ci pomoge a tego byś nie chciał

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 18:48
0

To zrób sobie Enum dziedziczący po byte do opisywania typów pakietów. Będziesz szybko rozróżniał, a do tego nie będzie totalnego lamerstwa z marnowaniem bajtów na nagłówek.


"HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING. DO YOU KNOW, THAT IN A UNIVERSE SO FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM."

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 19:04
0

Chodzi ci o klasę? Bo o Enum z dziedziczeniem jeszcze nie słyszałem.


Co kurła debuguj ten kod i streszczaj się klientowi chce się fixa, a jak nie kurła to odpale visuala i ci pomoge a tego byś nie chciał

Pozostało 580 znaków

2011-09-14 19:17
Rev
0
xeo545x39 napisał(a)

Chodzi ci o klasę? Bo o Enum z dziedziczeniem jeszcze nie słyszałem.

Radzę sięgnąć po jakąś pozycję, która ci przybliży podstawy C#.


Pozostało 580 znaków

2011-09-15 01:15
zero
0

Możesz sobie stworzyć stałe z logicznymi nazwami i jednocześnie mające mały rozmiar - po co marnować niepotrzebnie miejsce. Gdy wykorzystasz wszystkie możliwe typy pakietów na 1 bajcie co nawet w grach MMO nie występuje ostatni pakiet z bajtem $FF może zawierać rozwinięcie do dalszych "podkategorii" a najlepiej pobierać ten bajt i w switch'u sobie rozdzielać funkcje dalszej zawartości pakietu.

Pozostało 580 znaków

2011-09-15 01:34
xeo545x39 napisał(a)

Chodzi ci o klasę? Bo o Enum z dziedziczeniem jeszcze nie słyszałem.

Domyślnym typem bazowym dla enuma jest int, ale możesz go zmienić na inny liczbowy. Oczywiście nie jest to dziedziczenie w sensie klas, ale operator jest ten sam, no i nie mam pomysłu jak to lepiej przetłumaczyć. ;)
Trzeci przykład od góry http://msdn.microsoft.com/en-us/library/sbbt4032.aspx

zero napisał(a)

Możesz sobie stworzyć stałe z logicznymi nazwami i jednocześnie mające mały rozmiar

Po co robić zestaw stałych zamiast typ wyliczeniowy?


"HUMAN BEINGS MAKE LIFE SO INTERESTING. DO YOU KNOW, THAT IN A UNIVERSE SO FULL OF WONDERS, THEY HAVE MANAGED TO INVENT BOREDOM."

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0