Linux, C++, zamykający się program

2011-09-08 21:09
przem
0

Witam.

Korzystam z Debiana i Code::Blocks'a.

Mam przykładowy program:

#include <SDL.h>

int main ( int argc, char** argv )
{
    // initialize SDL video
    if ( SDL_Init( SDL_INIT_VIDEO ) < 0 )
    {
        printf( "Unable to init SDL: %s\n", SDL_GetError() );
        return 1;
    }

    // make sure SDL cleans up before exit
    atexit(SDL_Quit);

    // create a new window
    SDL_Surface* screen = SDL_SetVideoMode(640, 480, 16,
                                           SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF);
    if ( !screen )
    {
        printf("Unable to set 640x480 video: %s\n", SDL_GetError());
        return 1;
    }

    // load an image
    SDL_Surface* bmp = SDL_LoadBMP("cb.bmp");
    if (!bmp)
    {
        printf("Unable to load bitmap: %s\n", SDL_GetError());
        return 1;
    }

    // centre the bitmap on screen
    SDL_Rect dstrect;
    dstrect.x = (screen->w - bmp->w) / 2;
    dstrect.y = (screen->h - bmp->h) / 2;

    // program main loop
    bool done = false;
    while (!done)
    {
        // message processing loop
        SDL_Event event;
        while (SDL_PollEvent(&event))
        {
            // check for messages
            switch (event.type)
            {
                // exit if the window is closed
            case SDL_QUIT:
                done = true;
                break;

                // check for keypresses
            case SDL_KEYDOWN:
                {
                    // exit if ESCAPE is pressed
                    if (event.key.keysym.sym == SDLK_ESCAPE)
                        done = true;
                    break;
                }
            } // end switch
        } // end of message processing

        // DRAWING STARTS HERE

        // clear screen
        SDL_FillRect(screen, 0, SDL_MapRGB(screen->format, 0, 0, 0));

        // draw bitmap
        SDL_BlitSurface(bmp, 0, screen, &dstrect);

        // DRAWING ENDS HERE

        // finally, update the screen :)
        SDL_Flip(screen);
    } // end main loop

    // free loaded bitmap
    SDL_FreeSurface(bmp);

    // all is well ;)
    printf("Exited cleanly\n");
    return 0;
}

I problem polega na tym, że gdy chcę uruchomić ten program "za pomocą kliknięcia" w graficznym eksploratorze plików (np. Dolphin), to mrugnie tylko okienko i momentalnie się program wyłączy.
W opcjach projektu mam ustawioną wersję "Release", oraz "aplikacja GUI".

Uruchomienie z terminala za pomocą "./program" działa poprawnie, ale chciałbym wiedzieć, czemu nie mogę uruchomić w powyższy sposób.

Bardzo proszę o wskazówki, pozdrawiam

edytowany 1x, ostatnio: madmike, 2016-12-13 18:26

Pozostało 580 znaków

2011-09-08 21:23
0

A jaką aplikacje uruchamiałeś w ten sposób?^^ Po prostu utwórz aktywator.


edytowany 2x, ostatnio: ujemny, 2011-09-08 21:44

Pozostało 580 znaków

Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0