Witam czy można zrobić tak, aby funkcja zwróciła tą samą wartość którą posiada zmienna do której ma być zapisywana wartość? np.
int zmienna=moja_funkcja();
i da się zrobić jakoś, aby zmienna nie zmieniła wartości? próbowałem nie dawać return na końcu, ale wtedy program dostaje crasha ;/
Potrzebne mi jest, to do tego, iż raz potrzebuje, aby zmienna została zmieniona, a w innym wypadku, aby pozostała bez zmian w zależności od spełnienia zawartych w niej instrukcji warunkowych.
1
1
xD! no to po co robić takie przypisanie?
void funkcja(int & parametr)
{
//cos tam zmien lub nie
}
int zmienna;
funkcja(zmienna);
0
Możesz przekazać jej wartość funkcji(jako argument) i w razie potrzeby zwrócić tą wartość. Innego sposobu nie ma.
0
hmm tak też myślałem żeby to tak zrobić, ale myślałem, że może jest lepszy sposób.