Piszę więc Pokemon translator o następującym kodzie:
#include <cstdlib>
#include <iostream>
#include <string.h>
#include <stdlib.h>
#include <string>
using namespace std;
/*
*
*/
string zwroc_duze(string zmienna, string litera);
int main(int argc, char** argv) {
string duze = "ABCDEFGHIJKLMNOPRSTUW";
string male = "abcdefghijklmnoprstuw";
cout << "Podaj tekst: " << endl;
string tekst;
cin >> tekst;
string literka;
cout << "Jaką literkę chcesz zamienić na duży odpowiednik?" << endl;
cin >> literka;
tekst = zwroc_duze(tekst, literka);
cout << tekst << endl;
}
string zwroc_duze(string zmienna, string literka){
string duze = "ABCDEFGHIJKLMNOPRSTUW";
string male = "abcdefghijklmnoprstuw";
int index;
index = male.find(literka);
for (int i = 0; i < zmienna.length(); i++){
if(zmienna.at(i) == literka[0]){
zmienna.at(i) = duze[index];
}
} return zmienna;
}
Widać, że napisałem do niego pierwszy moduł/funkcję zwroc_duze, który zamienia w tekście wybraną literę, na duży odpowiednik. Jednak przebieg działania programu jest trochę niepoprawny...
Jeżeli w tekście zastosuję spację, to wszystko się sypie.