Kilka pytań odnośnie programowania

Odpowiedz Nowy wątek
2011-07-22 22:16
0

Witam! Odpowiedzi na moje pytania szukałem już tutaj ale znalazłem jedynie mocne ogólniki tak więc proszę o wyrozumiałość :)
Jestem początkowym programistą. Zaczynałem od języka C++ oraz lektury książki "Symfonia C++ Standard" Jerzego Grębosza. Interesuje mnie kilka rzeczy -
(od razu mówię, że nie chcę programować gier :) pytania odnośnie tego są naprawdę z czystej ciekawości).

  1. Jak w C++ np. za pomocą klas albo innych technik obiektowo orientowych napisać np. ping-ponga konsolowego lub strzelanie literkami O w literki Z. Czy tego dowiem się w dalszych tomach Symfonii/Pasji? Lub czy chociaż zostanę naprowadzony na to?
  2. Co potem? Jak już przerobię te wszystkie książki i materiał z nich będę miał "opanowany"? Nie mówię oczywiście perfekt gdyż programista uczy się całe życie, to wiem i wiem też, że nie sposób tego wszystkiego zapamiętać. Z czego mam potem się dokształcać? Analizując czyjeś programy natknąłem się na wiele rzeczy, których Jerzy Grębosz nie porusza w swoich publikacjach np. bazy danych protokoły sieciowe itp. Przytoczę taki przykład..zawsze zastanawiałem się jak stworzone jest Gadu-Gadu, AQQ i temu podobne?
  3. Mam 16 lat. Tak i nie wstydzę się tego. Zacząłem już teraz programowanie w c++, czy to dobrze? Wcześniej tworzyłem jedynie strony www oraz liznąłem troszkę PHP.

Bardzo proszę o odpowiedzi na moje pytania ;) Pozdrawiam :)


Programista uczy się całe życie....

Pozostało 580 znaków

2011-07-22 22:27
0

Jak już materiał ów będziesz miał opanowany,to zainteresuj się wzorcami projektowymi i poznaniem biblioteki Qt.Hmmm,orientacja w WinAPI też ci nie zawadzi.


"Sugeruję wyobrazić sobie Słońce widziane z orbity Merkurego, a następnie dupę tej wielkości. W takiej właśnie dupie specjalista ma teksty o wspaniałej atmosferze, pracy pełnej wyzwań i tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Pracuje się po to, żeby zarabiać, a z resztą specjalista sobie poradzi we własnym zakresie, nawet jeśli firma mieści się w okopie na granicy obu Korei."
-somekind,
konkretny człowiek-konkretny przekaz :]
edytowany 1x, ostatnio: MasterBLB, 2011-07-22 22:27

Pozostało 580 znaków

2011-07-22 23:31
0

16 lat to twoim zdaniem dużo jak na naukę programowania? Sorry...
za 4 lata już będziesz śmigał więc...
Do C++ napisane jest już chyba wszystko, kwestia znalezienia książki - nie to co w javie.
Algorytmy - programista bez znajomości algorytmów to jak portfel bez pieniędzy albo jak penis bez jaj albo jak samolot bez skrzydeł - wiem bo sam nie umiem :)

Pokaż pozostałe 2 komentarze
Znowu coś napisałeś i sam nie wiesz o co Ci chodziło? - somekind 2011-07-23 12:42
Uraziłem Cie? Czy jak? Sie pytasz których algorytmów. Wiadomo że chodzi o podstawowe na początek - wiem co mówię i co chce powiedzieć i o co mi chodzi. Od rekurencji aż po algorytmy numeryczne wg Piotra Wróblewskiego - bo taką książkę mam. Styka? - szypxx 2011-07-23 12:55
Nie uraziłeś mnie, po prostu chciałem wiedzieć, o które Ci chodzi, bo algorytmów różnych jest raczej dużo. - somekind 2011-07-23 13:49
Chyba wystarczy wiedzieć gdzie szukać tych algorytmów. Wszystkich i tak nie uda się poznać. - prisixn 2011-07-23 13:51

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 00:50
0

Z książek się nie dowiesz jak napisać ping-ponga. Sam musisz wykombinować jak to zrobić. Bez praktyki nie będziesz umiał programować.

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 13:10
0

Doskonale Cię rozumiem :) Ale nie uczę się tego na sucho. Owszem robię ćwiczenia z książki ale też wymyślam swoje programy i staram się je napisać :)


Programista uczy się całe życie....

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 13:42
0
  1. Symfonia C++ uczy narzędzia do tworzenia np. gier, czyli języka programowania. Bez tego nie ruszysz. Opanowując język, nie można powiedzieć, że będziesz umiał pisać gry, albo że w Pasji ten temat zostanie poruszony, bo autor nie mówi tam o pisaniu gier. Ale jak pokombinujesz i pomyślisz, to sam zauważysz, że ten i ten element języka można by wykorzystać tak i tak.

  2. Potem? Zależy co chcesz robić. Chcesz pisać gry, to pewnie pasuje nauczyć się biblioteki graficznej (DirectX, OpenGL, lub wyżej poziomowe SDL, Allegro, albo jeszcze wyżej, silnika graficznego typu Ogre, Ilricht czy coś innego). Albo nauczyć się jakieś biblioteki do GUI. Skąd? Albo książki, albo internet. Wiedzy w sieci jest dużo.

  3. Nie wiem.

Może myślisz, że pisanie gier, to coś takiego odległego bardziej, ale nawet napisanie kilku linijek kodu można nazwać grą. Załóżmy, że wyświetlasz napis "podaj liczbe od 0 do 10", użytkownik ją wprowadza, ty sobie losujesz jakąś liczbę z tego przedziału i sprawdzasz jedną instrukcją warunkową czy te dwie liczby są równe. Potem wyświetlasz informacje, czy gracz zgadł. Już można powiedzieć, że napisałeś grę, fakt, że jest trywialna (ulubione słowo używane na uczelniach przez wykładowców), ale jest :P. W ping-pongu jest więcej roboty, ale chodzi mi o to, że jak pomyślisz, to napiszesz grę w konsoli, do tego nie trzeba nic więcej, niż C++ i trochę doświadczenia, kombinowania. A za grafikę robią zbiory znaków, aktualizujesz grę ->rysujesz scenę -> czyścisz konsolę -> aktualizujesz grę -> rysujesz scenę -> czyścisz konsolę -> ...

edytowany 2x, ostatnio: Mrowa, 2011-07-23 13:43

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 14:37
0

Pytałeś czy to dobrze że uczysz się C++ otóż NIE :)
Dlaczego nie C#?
ten język (c++) to przeżytek C# jest łatwiejszy, nowszy, lepszy, ale niech się wypowie somekind on w tym klepie ;)

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 17:41
lop
0

C# może i jest łatwiejszy, wielu również twierdzi, że nie powinno się zaczynać nauki programowania obiektowego od C++ . Sam zaczynałem od C++, nie wiem jak inni ale dzięki temu łatwiej było mi pisać jakiś kod w javie czy właśnie w C# które są bardzo podobne do niego odwrotna relacja myślę nie przyjdzie łatwo. Dodatkowo jeśli planujesz dalszą edukację w tym kierunku prawie na wszystkich uczelniach w Polsce zaczyna się implementować różne algorytmy, pisać projekty w C++.

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 19:24
0

ten język (c++) to przeżytek C# jest łatwiejszy, nowszy, lepszy, ale niech się wypowie somekind on w tym klepie

Tylko że C++ będzie długo jeszcze po tym, gdy o C# już nikt nie będzie pamiętał.

to akurat prawda. Co nie zmienia tego że ten następca C# też będzie lepszy od C++ - unikalna_nazwa 2011-07-23 19:27
"Lepszy" w tym przypadku jest względne ;) Te języki mają inne zastosowania po prostu. - O_o 2011-07-23 21:59
Tak, jasne. - somekind 2011-07-24 00:14

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 21:29
0

C# nie jest wieloplatformowy. Szkoda, że mało kogo to obchodzi.

edytowany 1x, ostatnio: Filar, 2011-07-23 21:30
zaprogramujesz w nim większość urządzeń z logiem microsoftu, więc w pewnym sensie jest. No i jest jeszcze mono na linuksie - unikalna_nazwa 2011-07-23 21:38
Mono blee, nie wiem jak dziś ale gdy się chwalili że zrobili obsługę generyków to i tak nie działały :> ( czyt. kod z normalnego .NET nie działał tam ) - O_o 2011-07-23 22:00
w Mono kaszani się nawet głupie Console.ReadKey(). no ale jest. - Azarien 2011-07-24 17:45

Pozostało 580 znaków

2011-07-23 21:41
0

C# mi się w ogóle nie podoba :) Dlaczego?
Otóż wiem, że wszystko tam jest obiektem. Ale co mnie to obchodzi? Potrzebuję języka, w którym mogę programować o strukturalnie i obiektowo. Takie możliwości daje mi nie przymierzając C++. Przy okazji łatwiej jest się potem nauczyć czystego C.
Oczywiście, nie myślę o programowaniu gier, nie, nie ;) Podałem tylko taki przykład :) Dalej co mi się w C# nie podoba..może to, że ma po troszku składnię wziętą Javy a jakoś (bardzo) nie przepadam za tym językiem. Poza tym SAM Microsoft ma zamiar zrezygnować z platformy .NET na rzecz.. o zgrozo: HTML5. Nie potwierdzają tego ale wiele źródeł tak twierdzi. Oczywiście nie do końca w to wierzę ale jednak jest taka możliwość i wszyscy musimy z tego zdawać sobie sprawę:)
Dziękuję Wam za odpowiedzi!


Programista uczy się całe życie....
edytowany 1x, ostatnio: Dr Zielu, 2011-07-23 21:43
Chyba żeś się zioła za dużo najarał. Stanowczo za dużo. - Demonical Monk 2011-07-23 21:49
Coś Ty jarał chłopcze? ;) Mało żeś .NETa widział jeszcze, jako początkującego może zainteresować Cię XNA. Ja to C++ jakoś nie trawię ;) Jak coś ma działać szybko to C i skrawek asma biją wszystko prócz gołego asma a jak coś ma być napisane szybko i wygodnie to z kolei wszystko ( uogólniając) bije C++ ;) - O_o 2011-07-23 22:04
porzucić C# na rzecz HTML5? Przecież HTML5 nie jest nawet językiem programowania... - byku_guzio 2011-07-23 22:06
Witki opadają. - somekind 2011-07-24 00:16

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0