Warunek na brak naciśnięcia klawisza w pętli while

0

while ( !key [ KEY_ESC ] ){............}
tak wygląda moja pętla while, i program działa pÓÓÓÓki nie nacisnę klawisza ESC, pod tym względem jest wszystko ok.

Tylko pojawia się problem, że jeśli nie nacisnę żadnego klawisza to program staje w miejscu i czeka aż nacisnę cokolwiek.

Chciałbym natomiast, żeby pętla się wykonywała również jeśli nic nie nacisnę (ps: zabezpieczyłem się przed tym aby nie powtarzała się zbyt wiele razy w ciągu sekundy za pomocą polecenia install_int_ex( increment_speed, BPS_TO_TIMER( 100 ) ); i kilku innych) więc o tym już nie piszcie.

Myślałem, żeby coś napisać aby samo "naciskało" guzik jakiś tam niepotrzebny w programie, ale nie wiem jak to zrobić.

Prosiłbym o bardzo proste rozwiązanie - czyli nie koniecznie optymalne. Dopiero zabawę z tworzeniem grafiki zacząłem 2 tyg temu, co prawda z C i trochę z C++ zetknąłem się na II semestrze studiów ale i tak to jest mało.

Zapomniałem dodać, że pracuje z biblioteką allegro...

0

to wina pewnie tego co masz w tej pętli ;)

0

Nie jest to wina tego co mam w pętli na 99,99%, wszystko co jest w pętli wykonuje się płynnie i na niczym się nie zatrzymuje.

0

To inaczej... jak mam zrobić, żeby wpisać do programu naciśnięcie guzika, a faktycznie go nie naciskam.

0

Wielkie dzięki. Co prawda nie mogę zrozumieć do końca co jest napisane na tamtej stronie, ale z nazwy funkcji i z tego co udało się zrozumieć to jest to o co mi chodziło.

0

key[ KEY_ESC ] - czy jest podobna funkcja lae czytajaca poruszenie myszki, czyli taka, że mogę użyć ją następująco
while ( key[ KEY_ESC ] ) {...} tylko dla myszki. I jeszcze jak się oznacza poszczególne klawisze? Czyli np: KEY_A oznacza klawisz A, a teraz jak oznaczyć klawisz myszy, lub jej ruch w prawo/lewo/górę/dół

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1