Cześć, pytanie proste jak edytować biblioteki DLL? Czy być może działa to na zasadzie pobieram kod i kompiluje?
Tak, da się edytować bez większego problemu. Nie, pliki .dll stworzone w większości języków to już gotowy kod maszynowy.
Jeżeli nie posiadasz kodu źródlowego dllki, to jedyna możliwość jeśli biblioteka nie jest spakowana czy specjalnie zabezpieczona (a jeżeli jest to wtedy należy ją prawidłowo rozpakować i "odbezpieczyć") to jakiś disassebler + hex edytor i jazda. Podam przykład jest seria gier stworzona przez Polaków, która pozwala na "grę w karty" z odważnymi paniami. Gra napisana w Javie ale skompilowana odpowiednio do postaci plików exe plus pliki z danymi. Jednak analiza pod nazwijmy to deassemblerem kodu Javy wykazała, że pewne kluczowe funkcje są wywoływane z biblioteki o celowo mylącej nazwie. Także chwila pod starym Disassemblerem tym razem dla języków innych niż Java czy .Net cośtam, później zmiana jednego bajtu w kluczowym miejscu i już gra pozwala mi grać bez montowania obrazu pod Daemon Toolsem czy wkładania płyty do napędu. Także ten przykład, pokazuje Tobie, że tak - można edytowac dllki bez kodu źródlowego, tylko trzeba wiedzieć co się robi.