Witam! Zauważyłem ostatnio, że wiele osób tu na forum, ale nie tylko robi jakieś aplikacje w OpenGL. Czy łatwo się go nauczyć? Wiem, że DirectX to już inne klocki, ale jak bym chciał napisać byle grę czy aplikację polegającą na sterowaniu obiektem w świecie 3D, to co wybrać OpenGL czy jakiś silnik? Jakie w ogóle możliwości ma OpenGL, jakie pliki obiektów 3D przyjmuje?
0
0
OpenGL nie przyjmuje żadnego formatu plików 3D. Sam musisz sobie parser zaklepać. Direct3D też raczej nie przyjmuje. Co najwyżej są ustalone formaty tekstur. Silników do wyboru jest mnóstwo, możesz przebierać w czym chcesz. Pisanie własnego silnika podczas gdy istnieje silnik o pożądanej funkcjonalności w rozsądnej cenie (albo nawet i darmowy) jest trochę jak wymyślanie koła od nowa. No chyba, że chcesz pisać profesjonalne silniki.
Na silnikach się słabo znam, ale ja wolałbym coś co ma jakieś tam narzędzia do wizualizacji/ konwersji modeli/ tekstur/ etc po to, aby praca szła sprawnie.