Jakby tu najprościej wykryć kolizję paru elementów graficznych

0

Witam was po raz kolejny,
tym razem chciałbym się dowiedzieć jaki jest najprostszy sposób na wykrycie kolizji dwóch elementów graficznych. Top - bottom itp to wiadomo... Ale np. dwa kwadraty to z lekka inaczej - czy chodzi tu o podanie zakresów zajmowanych pikseli?
jeżeli kwadrat ma 50px to jego prawy górny róg bedzie zapisany jako:

int prawyX = X + 50; 

Tak samo Y. Więc jeśli zakres zajmowanych px rect1 == rect2

 to mamy wykrycie kolizji ?
Idąc tym tokiem myślenia sprawdzalibyśmy czy w okół naszego obiektu znajdują się inne obiekty uniemożliwiające ruch w danym kierunku.
Czy to coś w tym stylu ?
Jaki jest najprostszy sposób - bardzo proszę o odp.

szypxx
1

klasa Rectangle ma metodę boolean intersect(Rectangle r) - zwraca true, jeżeli dwa prostokąty się przecinają, a jeżeli się przecinają to masz kolizje

0

hmm... nie sądziłem że pójdzie tak łatwo ;) fenks.
to uprzedza moje kolejne pytanie o zredukowanie ilości if'ów w kodzie - fenks2.

pozdrawiam.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1