jak wstawic dynamiczna mape google

0

Mam taki tajny kod html

<title></title> <script src="http://maps.google.com/maps?file=api&amp;v=2&amp;key=blabla" type="text/javascript"></script> <script type="text/javascript" src="jquery-1.6.js"></script> <script type="text/javascript" src="maps.js"></script> </head> <body onload="load()" onunload="GUnload()">
</body> W warstwie DIV wyswietla sie mapa, mozna przesuwać ją myszka ale kólkiem nie mozna oddalac ani przyblizac tylko trzeba uzywac tych PLUS i MINUS co na gorze w rogu jest. A czy mozna jakos wsatwic taka dynamiczna mape ?
1

W takim razie zastosuj taki "tajny" kod:

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<meta name="viewport" content="initial-scale=1.0, user-scalable=no" />
<style type="text/css">
  html { height: 100% }
  body { height: 100%; margin: 0px; padding: 0px }
  #map_canvas { height: 100% }
</style>
<script type="text/javascript"
    src="http://maps.google.com/maps/api/js?sensor=false">
</script>
<script type="text/javascript">
  function initialize() {
    var latlng = new google.maps.LatLng(52.25, 21.01);
    var myOptions = {
      zoom: 11,
      center: latlng,
      mapTypeId: google.maps.MapTypeId.ROADMAP
    };
    var map = new google.maps.Map(document.getElementById("map_canvas"),
        myOptions);
  }
</script>
</head>
<body onload="initialize()">
  <div id="map_canvas" style="width:100%; height:100%"></div>
</body>
</html>

Zoom przy pomocy kółka myszki działa (przynajmniej u mnie)

... a żeby ten czy podobny kod nie był już dla Ciebie tajny, proponuję lekturę tej strony: http://gmapsapi.com/glowna.html. Tu jest wszystko dokładnie opisane

0

Dziękuje za pomoc. Przestudiowałem wszystko i zrobilem mapke taka jak trzeba. Mam tylko problem taki ze jak wstawie markery (MOWA o API Ver. 3) nie wiem jak usunac wybrane. Przykladowo wstawie 3 markery i jak usunac po wcisnieciu guzika np marker ktory powstal jako drugi lub mial okreslone parametry? Nie wiem gdzie jest uchwyt do dnaego znacznika czy podac ponownie parametry geo DLUGOSC ,SZEROKOSC czy wstawiac to do tablicy i po opisie jakos ?

1

Do wstawienia 3 markerów można zadeklarować 3 zmienne np. marker1, marker2, marker3, a wtedy do każdego markera można się odwołać poprzez jego nazwę (nazwę zmiennej). W szczególności 2 marker można usunąć w taki sposób:

marker2.setMap(null);

Jeżeli jednak chcesz tworzyć większą liczbę markerów (kilkanaście, kilkadziesiąt), wówczas najlepiej jest utworzyć tablicę i w niej umieszczać tworzone obiekty. Do poszczególnych markerów można się odwołać poprzez indeks tablicy (w przykładzie poniżej markery to oczywiście tablica)

markery[1].setMap(null);  // Usunięcie 2 markera, indeksowanie od zera

Przeanalizuj sobie kod przykładu 4 z tego linku http://gmapsapi.com/poradnik/106_zdarzenia.html. Tam masz opisane jak dynamicznie dodawać markery i je kasować

0

Dokładnie tak właśnie zrobiłem sposób pierwszy i sposób drugi. Chodzi o to że mam wrażenie, że czasem robie to w sposob taki na około i że może zamiast się meczyć z indeksowaniem czy z konstruktorem numerowanym jak mówisz MAREKR1 MARKER2 to że może jest jakiś inny sposób. Tam w podanej stronie w przykładzie 4, który to właśnie analizowałem, zastanawiałem się jak po kliknięciu konkretnego markera jest on usuwany ? gdzie jest identyfikator danego markera właśnie ?

Ten kod właśnie :

google.maps.event.addListener(marker,'click',function()
				{
					marker.setMap(null);
					ilosc--;
					uaktualnijStatus();
				}); 
                           markery.push(marker);

Usuwa marker na którym został klikniety przycisk myszy. I dany marker znika. I każdy marker ma jedna nazwe konstruktora a użyto tu tablicy. To co odpowaida za identyfikator markera na ktory właśnie klikneliśmy ???

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1