Oblicz pole i objętość kuli o promieniu r.

0

Witam,

mam do zrobienia taki o to program:

Oblicz pole i objętość kuli o promieniu r. Program przyjmuje r dodatnie. Wykonaj to zadanie z pętlą do..while i while.

Lecz nie bardzo wiem jak się za to zabrać, proszę o pomoc :)

Pozdrawiam.

1

Znalazłem dla Ciebie wzory:

Pole kuli | pole.gif
Objętość kuli | objetosc.gif

To wszystko czego potrzebujesz. A więc do roboty :]

0

Jeszcze dla obliczenia pi możesz dostać podpowiedź

#include <cmath>
...
const double PI = 2 *asin(1);
0

No tak, tyle, że te Wasze podpowiedzi niestety dużo mi nie pomogły. Jestem newbie z programowania, także prosiłbym o pomoc z całym kodem, o ile jest taka możliwość oczywiście :)

0

W regulaminie jest taki fajny zapis:

regulamin napisał(a)

Zabronione jest umieszczanie w postach prośby o rozwiązanie zadań domowych, zadań zaliczeniowych. Lenistwo nie jest tolerowane. Można poprosić o rozwiązanie konkretnego problemu, a nie całego zadania, paru zadań.

Pokaż co juz zrobiłeś, to nie "biuro spełniania marzeń i dostarczania gotowych zadań". Dawaj kod, który już napisałeś...

0

Takie zadania (jak ma się już wzór matematyczny) to się rozwiązuje z zamkniętymi oczami ;)

Taki mały przykład:

...
int r = <wartość>
int i = 0
while (i<1)    //pętla wylicza r^2
{
     r *= r;
     i++;
}
r_2 = r;

pole = 4 * PI * r_2

...
0
Gregory_Scot napisał(a)

Takie zadania (jak ma się już wzór matematyczny) to się rozwiązuje z zamkniętymi oczami ;)

Taki mały przykład:

...
int r = <wartość>
int i = 0
while (i<1) //pętla wylicza r^2
{
r *= r;
i++;
}
r_2 = r;

pole = 4 * PI * r_2

...



Ty, to jest genialne!!! zastanawiam się tylko czy obliczania pola również nie dałoby rady wstawić w jakąś pętlę? Co Ty na to? może dla odmiany pętla for? :]
0

1.Więcej kodu NIE dostaniesz.
2.Czy Ciebie poje...dnało ? Jak ty chcesz to obliczać w pętli ?

0

Chyba nie rozumiecie o co chodzi z pętlą. Pętla ma być po wprowadzanych przez użytkownika danych.

0

I ciągle nie rozumiemy.
Albo naucz się pisać w taki sposób, co to byśmy zrozumieli, albo sam se napisz (tzn.i tak sam to napiszesz, tj.nikt nie da ci za darmo kodu).

Sorry Bo.
Nie przeczytałem nicku ;)

0

Masz.... to jużjest wszystko, wystarczy tylko zastosować pętle, o których pisałeś. Już łatwiej się nie da, i tak sam powinienś to napisać, no ale, niech stracę ...

#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;

int main(){
    
    float promien = 0;
    cout << "Podaj promien" << endl;
    cin >> promien;
    
    float pole = 4*M_PI*promien*promien;
    float objetosc = (4*M_PI*promien*promien*promien)/3;
    
    cout << "Pole " << pole << ", objetosc " << objetosc << endl;
    
    cin.get();
    return 0;
} 
    
0
K. napisał(a)

Już łatwiej się nie da ...
a jednak ...

#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;

int main()
  {
    double promien;
    cout<<"Podaj promien: ";
    cin>>promien;    
    double pole=4*M_PI*promien*promien;
    cout<<"Pole"<<pole<<", objetosc "<<pole*promien/3<<endl;    
    cin.sync();
    cin.get();
    return 0;
  }
0

@_13th_Dragon : ale jak dla początkującego, mój zapis chyba jednak łatwiejszy do zakumania ocb ;) Pozdrawiam

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1